Rekordon a tölthető hibrid forgalomba helyezések Magyarországon
Az abszolút rekorddöntés nem sikerült, de minden idők második legjobb eredményét hozta idén februárban a zöld rendszámok kiadása. Összesen 2098 pár zöld rendszámot adtak ki az előző hónapban, ennél több környezetkímélő jármű eddig csak egyszer, 2022 márciusában került forgalomba. Tekintve, hogy március 31 napos hónap, február pedig csak 28, napra lebontva tulajdonképpen mégis rekordot döntöttünk. Különösen szép eredmény ez annak fényében, hogy közben mindenhonnan azt halljuk, a magas kamatok és az emelkedő árak hatására befagyott az autópiac.
Továbbra is népszerűbbek a tisztán elektromos járművek, mint a tölthető hibridek, 2021 nyarától minden hónapban több villanyautóra került zöld rendszám, mint PHEV-re. Ugyanakkor a múlt hónapban forgalomba helyezett 1258 darab tisztán elektromos jármű "csak" a harmadik legerősebb hónap volt a zöld rendszám 2016-os bevezetése óta, 2021 decemberben és 2022 márciusban egyaránt 1500 feletti volt a villanyautók forgalomba helyezése.
Meglepetés, hogy tölthető hibridek száma képes volt kitörni az 550-700 közötti sávból, amelyben több mint két éve ingadozik. Februárban összesen 819 hibridre került zöld rendszám, ami abszolút rekord, soha nem volt még ennyire erős hónapja a PHEV-eknek.
Az elektromos kétkerekűek piacán talán már a tavasz közeledése érezhető. Összesen 21 motorkerékpár kapott zöld rendszámot februárban, amely egyértelmű növekedés az előző négy hónapban kiadott 11-18 db rendszámhoz képest, bár elmarad a tavaly nyáron tapasztalt 26-30-as sávtól.
Dátum | Kategória szerinti bontás | Területi eloszlás | Összesen | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Motorkerékpár | 5E | 5N | 5P | 5Z | Budapest | Vidék | ||
2022. február 28. | 84 | 23.259 | 13.963 | 8.299 | 2 | 19.394 | 26.211 | 45.607 |
2022. március 31. | 99 | 24.780 | 14.500 | 8.477 | 3 | 20.199 | 27.660 | 47.859 |
2022. április 30. | 117 | 25.897 | 14.955 | 8.627 | 4 | 20.833 | 28.767 | 49.600 |
2022. május 31. | 137 | 27.036 | 15.422 | 8.869 | 4 | 21.531 | 29.948 | 51.478 |
2022. június 30. | 153 | 28.077 | 15.782 | 9.019 | 4 | 22.075 | 30.958 | 53.035 |
2022. július 31. | 179 | 29.244 | 16.210 | 9.214 | 5 | 22.786 | 32.068 | 54.852 |
2022. augusztus 31. | 209 | 30.440 | 16.625 | 9.386 | 5 | 23.454 | 33.212 | 56.665 |
2022. szeptember 30. | 237 | 31.602 | 17.094 | 9.544 | 5 | 24.156 | 34.330 | 58.482 |
2022. október 31. | 253 | 32.596 | 17.576 | 9.699 | 5 | 24.848 | 35.284 | 60.132 |
2022. november 30. | 271 | 33.811 | 18.112 | 9.850 | 5 | 25.592 | 36.460 | 62.052 |
2022. december 31. | 282 | 34.754 | 18.587 | 9.966 | 5 | 26.131 | 37.466 | 63.597 |
2023. január 31. | 296 | 35.761 | 19.013 | 10.109 | 5 | 26.677 | 38.510 | 65.187 |
2023. február 28. | 317 | 37.019 | 19.684 | 10.257 | 5 | 27.396 | 39.889 | 67.285 |
forrás: BM
Tovább nőtt a vidék előnye a fővároshoz képest: 1379 járművet vidéken helyeztek forgalomba, miközben Budapestre csak 715 jutott. Az elektromos autóbuszok száma sajnos eggyel sem növekedett februárban, teherautóból viszont 57 példányt helyeztek forgalomba és a kamionok száma is kettővel nőtt.
Dátum | Járműtípus bontás az 5E kategórián belül | ||||
---|---|---|---|---|---|
Autóbusz | Személygépkocsi | Tehergépkocsi | Vontató | Összesen | |
2022. január 31. | 101 | 21.075 | 1.211 | 1 | 22.388 |
2022. február 28. | 103 | 21.909 | 1.246 | 1 | 23.259 |
2022. március 31. | 104 | 23.398 | 1.277 | 1 | 24.780 |
2022. április 30. | 104 | 24.451 | 1.341 | 1 | 25.879 |
2022. május 31. | 111 | 25.534 | 1.399 | 2 | 27.046 |
2022. június 30. | 124 | 26.462 | 1.487 | 4 | 28.077 |
2022. július 31. | 131 | 27.566 | 1.542 | 5 | 29.244 |
2022. augusztus 31. | 141 | 28.625 | 1.668 | 6 | 30.440 |
2022. szeptember 30. | 143 | 29.700 | 1.754 | 6 | 31.602 |
2022. október 31. | 144 | 30.608 | 1.836 | 8 | 32.596 |
2022. november 30. | 144 | 31.732 | 1.927 | 8 | 33.811 |
2022. december 31. | 144 | 32.587 | 2.014 | 9 | 34.754 |
2023. január 31. | 154 | 33.489 | 2.108 | 10 | 35.761 |
2023. február 28. | 154 | 34.688 | 2.165 | 12 | 37.019 |
forrás: BM