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
auto
2024. 04. 26. péntek

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën ë-C4 X

elektromos autó

Magyarországon is bemutatkozott a sajtónak a Citroën ë-C4 X, a 2020-ban megjelent ë-C4 hosszított, nagyobb csomagtartós változata. A négyajtós, szedán forma a B oszlopig teljesen azonos a ferdehátúval, és a C oszlopig is nagy a hasonlóság. A leglényegesebb különbséget a hátsó tengelyek mögött kell keresni. Az utastértől is elszeparált 510 literes csomagtartónak köszönhetően jobb a hang és hőszigetelés az autóban, és a hátul ülők is kellemesebben utazhatnak a több fejtérnek köszönhetően. A rakodótér 1010 mm széles, a hosszabb tárgyak elhelyezését pedig síalagút teszi könnyebbé.

A Citroën ë-C4 X egyszerre négyajtós és fastback némi SUV beütéssel, tökéletesen meglovagolva a klasszikus igényeket és a legfrissebb trendeket. Az autót elsősorban családos vásárlóknak és személyszállítással foglalkozóknak készítették, de számítanak azokra a céges vásárlókra is, aki elegáns, de nem hivalkodó járműveket használnának. Az autó azonos tengelytáv mellett (2670 mm) 24 cm-rel hosszabb, mint az ë-C4, a légellenállási együtthatója 0,29.

A klasszikus Citroën utazási kényelmet a Citroën Advanced Comfort felfüggesztés biztosítja, ami kisimítja az útegyenetlenségeket, és minden felszereltségi szinten jár az autóhoz. A vezetéstámogató rendszerek terén nincs különbség a testvérmodellhez képest, de a widgetekre épülő infotainment rendszer kezelőfelülete a tavaly bemutatott C5X-ből került át ebbe a modellbe.

Bár Európa legtöbb országában csak elektromos változatban lesz elérhető, Magyarországra érkezik majd benzines és dízel hajtáslánccal is. Az elektromos kivitel a Stellantis csoportnál megszokott 50 kWh-s akkupakkot és 100 kW-os meghajtást kapja, amiben a motor az első kerekeket hajtja. A töltés 80%-ig kevesebb mint 30 perc, a töltés csúcsteljesítménye alacsony töltöttségnél akár 100 kW is lehet, amennyiben van ehhez megfelelő töltő. A magas akkufeszültségnek köszönhetően ez a rendszer nagyon jól kihasználja az 50 kW-os töltők maximális teljesítményét is. A hőszivattyú az elektromos változatok mindegyikében az alapfelszereltség részét képezi.

Feel Feel Plus Shine Shine Plus
Hagyományos 9.750.000 Ft
(PT100 M6)
11.320.000 Ft
(PT130 EAT8)
12.170.000 Ft
(PT130 EAT8)
12.790.000 Ft
(PT130 EAT)
Elektromos 15.840.000 Ft 16.220.000 Ft 17.070.000 Ft 17.690.000 Ft

Az importőr a magánvásárlóknak jelenleg 600.000 Ft kedvezményt, illetve a készleten lévő autókból további 300.000 Ft kedvezményt kínál, így az ë-C4 X és a C4 X (hagyományos hajtású) akár 900.000 Ft árengedménnyel is elhozható.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.