Ahogy arról nemrég beszámoltunk, készül az új Mini Countryman. Azonban most nem csak egyetlen új modellről, hanem teljes márkaújításról van szó – írja a német Automobilwoche iparági szaklap.
Új modellek, elektromos változatok és tervek az elektromos átállásra.
Tabula Rasa
Nem apró frissítésekkel és ráncfelvarrásokkal, hanem a teljes paletta megújításával készül a Mini a következő évekre – ráadásul néhol két párhuzamosan fejlesztett platformon.
Természetesen továbbra is kapható lesz az eredeti névadó modell, amit Coopernek hívnak majd, és marad 3,86 méter hosszú. A kocsi idén ősszel mutatkozik majd be a müncheni autókiállításon, és kezdetben háromajtósként forgalmazzák majd, de állítólag jön később ötajtós és kabrió verzió is.
Csakhogy nem egy, hanem két platformon készül majd a típus, amelyek külső megjelenésben azonos autót mutatnak, de műszaki tartalomban eltérőbbek már nem is lehetnének.
Az Egyesült Királyságban az egyik változatra a belsőégésű motoros autók épülnek, míg Kínában egy másik platformon az elektromos modellek gördülnek majd ki a gyárból. Utóbbit a GWM-mel, azaz a Great Wall Motorral közösen kerül gyártásba.
A skála másik végén, a jóval nagyobb, 4,4 méteres Countryman található majd, amelynek méreteit elárulja, hogy a BMW X1 alapjaira épül. Mármint olyannyira azokra épül, hogy konkrétan Németországban gyártják majd és, ahogy a bajor rokonnál, lesz belőle belsőégésű motoros és elektromos is. Az újdonságról itt írtunk:
Ám a két végpont között is kínálni akar valamit a brit márka, így ebbe az űrbe érkezik a 4,08 méteres új Aceman, amely szintén crossover lesz. Az új modellt Kínában, a GWM vegyesvállalat keretein belül gyártják majd és, az ottani trendeknek megfelelően, kizárólag elektromos változatban készül majd.
2030
Miközben német politikusok azzal fenyegetődznek, hogy nem szavazzák meg a belsőégésű motorok 2035-ös kivezetését, a Mini immár a sokadik európai márka lehet ami erre a vitára fittyet hányva nem várja meg a következő évtized közepét, hanem már 2030-ban teljesen az elektromos meghajtásra vált. Legalábbis jelenleg arról szólnak a tervek, hogy a hagyományos változatok az évtized végéig maradnak a kínlatban – de biztosak vagyunk benne, hogy a BMW-nél figyelik majd az eladási számokat és a piac alakulását, és ezen a céldátumon bármelyik irányba változtathatnak.
Addig is a fenti modellek elektromos verziói műszakilag is megújulnak a mostani régi i3 alapokra épülő villanyos Minihez képest.
Cooper S | Cooper SE | Aceman S | Aceman SE | Countryman S | Countryman SE | |
---|---|---|---|---|---|---|
Teljesítmény (LE) | 180 | 220 | 180 | 220 | 200 | 272 |
Akkukapacitás (kWh) | 40 | 54 | 40 | 54 | 64 | 64 |
Hatótáv (WLTP, km) | ~300 | ~400 | ~300 | ~400 | 420 | 440 |
A nagyobb akkuméretek és hatótávok versenyképesebbé tehetik majd az új modelleket. Érdekesség, hogy bár belsőégésű változatok a Cooper és a Countryman esetén az évtized végéig lesznek, a plug-in hibrid teljesen kivezetésre kerül – ez nem nagyon kell, hogy meglepjen senkit, akik az európai autópiac alakulásáról szóló írásainkat követik. Úgy hírlik, hogy hagyományos meghajtású Cooper csak benzines motort kap majd, de a Countryman az X1 rokonság révén dízellel is rendelhető lesz.
Az autók belsőjéről annyi derült ki, hogy a kormány mögött nem lesz semmi, hanem a középkonzolon kap majd helyet egy nagy, kerek alakú központi kijelző. Azt is tudni lehet már, hogy ez a márka is kivezeti az állati eredetű anyagokat (bőröket) az utastérből.
A márka egyébként azt ígéri, hogy az elektromos modellek nem lesznek 150 km/h-ra korlátozva, annál jóval nagyobb sebességre is képesek lesznek a német autópályán. Állítólag később újra visszatérhet majd az alap S és SE változatok mellet a John Cooper Works jelzésű csúcskiadás is.