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
auto

Ezekkel a modellekkel jöhet újra Európába a GM

A General Motors 2017-ben eladta az Opel és Vaxuhall márkáit, és ezzel gyakorlatilag (szinte) teljesen kivonult az európai piacról.

Most villanyautó-gyártóként akarnak visszatérni.

Egyre konkrétabb tervek

A fő márkák eladása óta csak pár különlegesebb modellel van jelen az európai piacon a GM, így az elmúlt negyedévben mindössze 364 autót, Cadillac XT4-et, Escalade-et, illetve Chevrolet Corvette-et értékesítettek a kontinensen.

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

Cadillac Lyriq

Az nem túl nagy újdonság, hogy a vállalat távlati tervei között szerepelt ugyanakkor, hogy egy tisztán elektromos modellpalettával visszatérnek majd hozzánk, erről maga Mary Barra, a GM vezetője beszélt többször is, és az is közismert, hogy az Egyesült Királyságban működik egy tervezőcsapata is a cégnek. Most viszont az Automotive News Europe iparági szaklap további részleteket tudott meg az európai tervekről.

A lapnak közvetlenül Jaclyn McQuaid a GM Europe elnöke árulta el egy a The Financial times által szervezett londoni üzleti konferencián, hogy már idén ősszel megjelennek Európában a márka villanyautói.

Bár konkrét dátumot és országot az üzletágvezető nem említett, a lap által megkérdezett források szerint a forgalmazás az északi államokban kezdődik majd, tehát valószínűleg Skandináviát vették célba. Az Automotive News Europe azt is megtudta, hogy az Észak-Amerikában már forgalmazott Cadillac Lyriq mindenképp a kínálat részét képezi majd.

Chevrolet Equinox

A lap úgy számol, hogy a Chevrolet Equinox is megfelelő lehet az európai piacra, ami egy itt népszerű kompakt SUV, és Amerikában mindössze 30 ezer dollárba kerül majd, amikor idén megkezdik a kiszállításokat.

Buick Electra 5

A GMC Hummer EV és a Chevrolet Silverado EV pickup ugyanakkor valószínűleg csak egy nagyon szűk réteget érdekelne Európában, ám a kínai gyártású, és egyelőre csak helyben forgalmazott Buick Electra E5 szintén egy közepes méretű SUV, átszámolva 30 ezer dolláros helyi árazással.

Van honnan javulni

A GM elektromos próbálkozásai eddig nem voltak túl sikeresek.

A 2016-ban bemutatott Bolt EV-ből 6,5 év alatt számításaink szerint összesen 205 ezer fogyott a világon – ebből nagyjából 20 ezer az elmúlt három hónapban talált gazdára. A típus karrierjét azonban egy nagyszabású visszahívás árnyékolta be, ugyanis akkutüzek miatt az összes példány akkupakkját ki kellett cserélni. A típus idén év végén utód nélkül nyugdíjba megy.

Az újabb modellek közül a Cadillac Lyriq kiszállításai 2022 júliusában kezdődtek meg az Egyesült Államokban, ám tavaly fél év alatt mindössze 122, idén az első negyedévben pedig 968 darabot szállítottak le belőle. A GMC Hummer EV az első, saját, Ultium platformra szerelt modell, ám ebből tavaly mindössze 844, idén az első három hónapban pedig 2 darabot adtak el. A modell gyártása az akkupakk problémái miatt állt le idén év elején, mivel, mint kiderült víz tud bejutni a cellák közé. A Buick Electra E5 forgalmazása április 13-án kezdődött meg Kínában, és egy hét alatt 8000 előrendelés érkezett a típusra.

Villanyautó-gyártóként térne vissza Európába a General Motors

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.