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 A General Motors 2017-ben eladta az Opel és Vaxuhall márkáit, és ezzel gyakorlatilag (szinte) teljesen kivonult az európai piacról. Most villanyautó-gyártóként akarnak visszatérni. Egyre konkrétabb tervek A fő márkák eladása óta csak pár különlegesebb modellel van jelen az európai piacon a GM, így az elmúlt negyedévben mindössze 364 autót, Cadillac XT4-et, Escalade-et, illetve Chevrolet Corvette-et értékesítettek a kontinensen. Cadillac Lyriq Az nem túl nagy újdonság, hogy a vállalat távlati tervei között szerepelt ugyanakkor, hogy egy tisztán elektromos modellpalettával visszatérnek majd hozzánk, erről maga Mary Barra, a GM vezetője beszélt többször is, és az is közismert, hogy az Egyesült Királyságban működik egy tervezőcsapata is a cégnek. Most viszont az Automotive News Europe iparági szaklap további részleteket tudott meg az európai tervekről. A lapnak közvetlenül Jaclyn McQuaid a GM Europe elnöke árulta el egy a The Financial times által szervezett londoni üzleti konferencián, hogy már idén ősszel megjelennek Európában a márka villanyautói. Bár konkrét dátumot és országot az üzletágvezető nem említett, a lap által megkérdezett források szerint a forgalmazás az északi államokban kezdődik majd, tehát valószínűleg Skandináviát vették célba. Az Automotive News Europe azt is megtudta, hogy az Észak-Amerikában már forgalmazott Cadillac Lyriq mindenképp a kínálat részét képezi majd. Chevrolet Equinox A lap úgy számol, hogy a Chevrolet Equinox is megfelelő lehet az európai piacra, ami egy itt népszerű kompakt SUV, és Amerikában mindössze 30 ezer dollárba kerül majd, amikor idén megkezdik a kiszállításokat. Buick Electra 5 A GMC Hummer EV és a Chevrolet Silverado EV pickup ugyanakkor valószínűleg csak egy nagyon szűk réteget érdekelne Európában, ám a kínai gyártású, és egyelőre csak helyben forgalmazott Buick Electra E5 szintén egy közepes méretű SUV, átszámolva 30 ezer dolláros helyi árazással. Van honnan javulni A GM elektromos próbálkozásai eddig nem voltak túl sikeresek. A 2016-ban bemutatott Bolt EV-ből 6,5 év alatt számításaink szerint összesen 205 ezer fogyott a világon – ebből nagyjából 20 ezer az elmúlt három hónapban talált gazdára. A típus karrierjét azonban egy nagyszabású visszahívás árnyékolta be, ugyanis akkutüzek miatt az összes példány akkupakkját ki kellett cserélni. A típus idén év végén utód nélkül nyugdíjba megy. Az újabb modellek közül a Cadillac Lyriq kiszállításai 2022 júliusában kezdődtek meg az Egyesült Államokban, ám tavaly fél év alatt mindössze 122, idén az első negyedévben pedig 968 darabot szállítottak le belőle. A GMC Hummer EV az első, saját, Ultium platformra szerelt modell, ám ebből tavaly mindössze 844, idén az első három hónapban pedig 2 darabot adtak el. A modell gyártása az akkupakk problémái miatt állt le idén év elején, mivel, mint kiderült víz tud bejutni a cellák közé. A Buick Electra E5 forgalmazása április 13-án kezdődött meg Kínában, és egy hét alatt 8000 előrendelés érkezett a típusra. Villanyautó-gyártóként térne vissza Európába a General Motors 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!