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 A NIO már 2021-ben bejelentette, hogy zászlóshajója, az EL7-es egy újfajta, 150 kWh-s részben-szilárdtest akkuval kerül majd forgalomba, ám a különleges verzió gyártása eddig nem kezdődött meg. Most három modellben tűnhet fel az új akkucella. Engedélyek A NIO a napokban három modelljének típusengedélyét módosította a kínai ipari minisztériumnál, mégpedig úgy, hogy az akkuszállítók közé felkerült a WeLion. Ez azért lehet jelentős változás, mert a kevéssé ismert akkugyártó a NIO hivatalos beszállítója a részben-szilárdtest akkumulátorok kapcsán. Bár az akkutípusokról több információ nem derült ki, a CnEVPost kínai villanyautós oldal szerint erős a gyanú, hogy az új cellák lehetnek a háttérben. Hogy pontosan melyik három típusról van szó, azt nem tudjuk, de az kiderült, hogy két SUV és egy szedán szerepel a listán, a belső modellszámuk pedig HFC6502ECSEV9-W, HFC6502ECSEV5-W és HFC7002CSEV1-W. A WeLion egyébként tavaly novemberben megkezdte a részben-szilárdtest akkuk gyártását egy kínai üzemében, az ünnepélyes eseményen pedig részt vett a NIO elnöke is. A gyártási ütemről és a költségekről, valamint pontos paraméterekről egyelőre nincs hír. Részben-áttörés A szilárdtest akkukat sokan az elektromobilitás közelgő sorsdöntő fordulatának tekintik, ám a folyékony elektrolit nélküli cellák gyakorlati megvalósítása és nagymennyiségű, olcsó sorozatgyártása még éveket várathat magára. A technológia felé vezető úton azonban van egy átmenti lépcsőfok is, az úgynevezett részben-szilárdtest akkumulátor, ami valószínűleg minden gyártónál egy picit más technikát takar. Néhány akkumulátor és autógyártó már korábban bejelentette, hogy tervei részét képezi ez a technológia is. A jelenlegi nátriumion és LFP akkumulátorok energiasűrűsége valahol 140-180 Wh/kg között van, a jobb NCA és NMC celláké pedig elérheti a 260-280 Wh kg-t is. Becslések a részben-szilárdtest akkukat 300+ Wh/kg körülire teszik, míg a majdani szilárdtest akkukat 700 Wh/kg-os energiasűrűségre várják. Az energiasűrűség mellett a technológia elméleti előnyei között emlegetik az alacsony hőmérsékletek jobb tűrését, az alacsonyabb gyulladásveszélyt és a hosszabb élettartamot is. Érdekes, hogy a világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a CATL nemrég jelentette be, hogy még idén gyártásba akarja küldeni új, sűrített-akkumulátor technológiáját, amely 500 Wh/kg energiasűrűségre képes, és először a légiközlekedésben juthat szerephez. Erről a technológiáról egyelőre szinte semmit sem tudunk. Áttörés: a CATL új aksijával a repülők is elektromosak lesznek Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!