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
auto
2024. 04. 19. péntek

Elbocsátások és csökkenő gyártási tervek – rossz hírek érkeztek a Polestar háza tájáról.

Késik a Polestar 3 gyártása is.

Szoftvergondok

A vállalat vezérigazgatója, Thomas Ingenlath, jelentette be, hogy létszámstoppot, illetve 10 százalékos leépítést tervez a vállalat hogy csökkentse a költségeket.

Az autógyártó korábban még 80.000 darabos gyártást jósolt az idei évre, de most már csak 60-70 ezer autóra számítanak. Tavaly 51.491 autót szállított le a Polestar.

Elhagyta hűtőrácsát a Polestar villanyautója

Szoftveres problémák miatt sajnos 2023 közepéről 2024 elejére csúszik a Polestar 3 gyártásának megkezdése, de a vártnál erősebb versenyhelyzetről és növekvő költségekről is beszélt a vállalat. A Polestar 4 gyártása egyelőre nem érintett, a terveknek megfelelően 2023 negyedik negyedévében kezdődhet a kínai, majd 2024 elején a típus nemzetközi forgalmazása.

Polestar 3

Az idei első negyedévben rekord számú, 12.076 autót szállított le a kínai-svéd márka, ami 26 százalékos növekedés tavalyhoz képest. A második negyedév kapcsán a vállalat arról beszélt, hogy a magas infláció és a magas banki kamatok miatt csökkenő keresletet tapasztalnak.

Polestar 4

A Polestar bevételei a tavalyi év azonos időszakához képest 21 százalékkal, 546 millió dollárra nőttek, és már fel tudtak mutatni 18 millió dolláros bruttó nyereséget is, ami 3,4 százalékos haszonkulcsnak felel meg. A vállalat adózott eredménye azonban még mindig negatív volt, 199 milliós veszteséget könyveltek el, ám ez 23 százalékkal csökkent 2022-höz képest.

Bemutatkozott a Polestar 4 – és nincs hátsó szélvédője

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.