A General Motors 2017-ben eladta az Opel és Vaxuhall márkáit, és ezzel gyakorlatilag (szinte) teljesen kivonult az európai piacról. Most villanyautó-gyártóként akarnak visszatérni. Egyre konkrétabb tervek A fő márkák eladása óta csak pár különlegesebb modellel van jelen az európai piacon a GM, így az elmúlt negyedévben mindössze 364 autót, Cadillac XT4-et, Escalade-et, illetve Chevrolet Corvette-et értékesítettek a kontinensen.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Cadillac Lyriq Az nem túl nagy újdonság, hogy a vállalat távlati tervei között szerepelt ugyanakkor, hogy egy tisztán elektromos modellpalettával visszatérnek majd hozzánk, erről maga Mary Barra, a GM vezetője beszélt többször is, és az is közismert, hogy az Egyesült Királyságban működik egy tervezőcsapata is a cégnek. Most viszont az Automotive News Europe iparági szaklap további részleteket tudott meg az európai tervekről. A lapnak közvetlenül Jaclyn McQuaid a GM Europe elnöke árulta el egy a The Financial times által szervezett londoni üzleti konferencián, hogy már idén ősszel megjelennek Európában a márka villanyautói. Bár konkrét dátumot és országot az üzletágvezető nem említett, a lap által megkérdezett források szerint a forgalmazás az északi államokban kezdődik majd, tehát valószínűleg Skandináviát vették célba. Az Automotive News Europe azt is megtudta, hogy az Észak-Amerikában már forgalmazott Cadillac Lyriq mindenképp a kínálat részét képezi majd. Chevrolet Equinox A lap úgy számol, hogy a Chevrolet Equinox is megfelelő lehet az európai piacra, ami egy itt népszerű kompakt SUV, és Amerikában mindössze 30 ezer dollárba kerül majd, amikor idén megkezdik a kiszállításokat. Buick Electra 5 A GMC Hummer EV és a Chevrolet Silverado EV pickup ugyanakkor valószínűleg csak egy nagyon szűk réteget érdekelne Európában, ám a kínai gyártású, és egyelőre csak helyben forgalmazott Buick Electra E5 szintén egy közepes méretű SUV, átszámolva 30 ezer dolláros helyi árazással. Van honnan javulni A GM elektromos próbálkozásai eddig nem voltak túl sikeresek. A 2016-ban bemutatott Bolt EV-ből 6,5 év alatt számításaink szerint összesen 205 ezer fogyott a világon – ebből nagyjából 20 ezer az elmúlt három hónapban talált gazdára. A típus karrierjét azonban egy nagyszabású visszahívás árnyékolta be, ugyanis akkutüzek miatt az összes példány akkupakkját ki kellett cserélni. A típus idén év végén utód nélkül nyugdíjba megy. Az újabb modellek közül a Cadillac Lyriq kiszállításai 2022 júliusában kezdődtek meg az Egyesült Államokban, ám tavaly fél év alatt mindössze 122, idén az első negyedévben pedig 968 darabot szállítottak le belőle. A GMC Hummer EV az első, saját, Ultium platformra szerelt modell, ám ebből tavaly mindössze 844, idén az első három hónapban pedig 2 darabot adtak el. A modell gyártása az akkupakk problémái miatt állt le idén év elején, mivel, mint kiderült víz tud bejutni a cellák közé. A Buick Electra E5 forgalmazása április 13-án kezdődött meg Kínában, és egy hét alatt 8000 előrendelés érkezett a típusra. Villanyautó-gyártóként térne vissza Európába a General Motors 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!