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 Egyre többen panaszkodnak San Francisco közbiztonságára, és állítólag a cégek és üzletek is sorra hagyják el a belvárost. Hogy van-e baj, és ha igen mekkora, azt innen elég nehéz megítélni, de az biztos, hogy a minap történt lövöldözés, amelyben kilencen sérültek meg, nem segít a turizmus odacsábításában. Amitől az eset számunkra érdekes az az, hogy egy önvezető villanyautó is részese volt az eseményeknek. Vészhelyzetben A június 10-én történt lövöldözés utóéletét örökítette meg egy Twitteren megosztott videó, amely azt mutatja, hogy egy rendőr egy az út közepén álló Cruise robotaxival veszekszik, azt sérelmezve, hogy a kocsi elállja az utat, és akadályozza a rendőrök, mentők és tűzoltók munkáját, akik miatta nem tudnak eljutni az egy sarokra lévő helyszínre. Egy második videón az autó konkrétan keresztben áll az úton. Fellow Mission friends. Please stay away from 24th/Folsom. Gunshots fired; reckless Cruise cars. pic.twitter.com/fICRtS6e05 — Paul Valdez 🚲🏳️🌈 (@paulvaldezsf) June 10, 2023 A rendőr természetesen nem a számítógéppel kiabált, hanem feltehetőleg az autókban elhelyezett mikrofonok és hangszórók segítségével a Cruise központjában ülő munkatárssal beszélt. Az esetre a Crusie hivatalos Twitter fiókja is reagált, és megosztották mi is történt valójában az ő nézőpontjukból. (3/3) We’re thankful to all our first responders for helping to keep us safe during situations like this and are committed to working collaboratively with them. — cruise (@Cruise) June 10, 2023 Mint a vállalat kommunikációs csapata mondja, az autó érzékelte, hogy egy folyamatban lévő rendőri riasztás felé tart, ezért a kocsi megállt, majd visszafordult és félreállt az út szélére. Úgy tudják, a mellettük lévő sáv végig szabad volt, a kiérkező hatóságok ki tudták azt kerülni. Más források arról számoltak be, hogy a kocsit később a vállalat egy kiérkező munkatársa vitette tovább. Az eset kapcsán megszólalt a tűzoltóság képviselője is, aki elismerte, hogy valóban meg tudták oldani, hogy eljussanak a lövöldözés helyszínére, volt más bekötőút is, de szerintük az ilyen és ehhez hasonló eseteknek katasztrofális következményei lehetnek, főleg egy olyan városban, mint San Francisco, amely dombos és tele van szűk utcákkal. Az eset valóban felveti annak a kérdését, hogy mit várunk hasonló helyzetekben a jövő önvezető autóitól. Ezeknek a rendszereknek természetesen fel kell készülniük a váratlan közlekedési helyzetekre, de alapvetően nem egy általános, hanem a vezetés területére szűken fókuszáló mesterséges intelligencia dolgozik bennük, így ilyen, az alap funkcióiktól merőben eltérő esetekben, az előre meghatározott, beprogramozott módon viselkednek. Elképzelhető, hogy a „fordulj meg, állj le, és várd meg a sofőrt” utasítás nem a legjobb ötlet, hanem a helyszín mielőbbi elhagyása lenne a kívánatos. A legjobb megoldást valószínűleg közösen kellene kitalálniuk az ilyen rendszerek fejlesztésével foglalkozó cégeknek és a hatóságoknak. Még vagy 10 évig nem tud olcsón villanyautót gyártani a GM Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!