Tegnap a hazai sajtó előtt is bemutatkozott a Hyundai Ioniq családjának legújabb szedán tagja az Ioniq 6. A tavaly nyáron leleplezett modell ugyanarra a padlólemezre épül, mint az SUV kategóriás Ioniq 5, viszont a 0,21-es légellenállási együtthatónak köszönhetően annál jóval alacsonyabb fogyasztással és ennek megfelelően magasabb hatótávval kecsegtet. A kétféle akkumérettel (53 és 77,4 kWh) illetve hátsó- és összkerék meghajtással is kapható (utóbbi csak a nagyobb akkuval) autó hátsókerék hajtással és nagy akkuval 18 colos kerekeken WLTP szerint akár 614 km-es hatótávra is képes, de a kisebb akkus belépő modell is elmegy 429 km ugyanilyen szisztémával számolva.
A rendkívül áramvonalas autóba ugyanaz a 800 voltos rendszer került, mint a többi e-GMP platformos modellbe, így megfelelő töltőn 10%-ról mindössze 18 percre van szükség a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez. Az akkumulátort természetesen a töltőhöz közeledve fűteni és hűteni is tudja a rendszer, hogy a töltés a lehető leggyorsabb lehessen. De a navigáció nem csak az első töltőig, hanem a teljes útvonalra is be tudja tervezni a töltéseket. Az utaskabin kondicionálását hőszivattyús rendszer intézi.
Az Ioniq 6 az első modell a Hyundai kínálatában, amiben elérhető a LED matrix fényszóró technológia. A 4 sorban, soronként 8 LED-ből álló fényszórók úgy képesek megvilágítani az autó előtti útszakaszt, hogy közben nem vakítják el a többi közlekedőt. Szintén első a Hyundai kínálatában a teljes rendszert lefedő OTA (over the air) frissítés lehetősége, így a jövőben az egyes alrendszereket érintő frissítéseket is meg tudják oldani a szervizek terhelése nélkül.
A hazai premieren bemutatott mindkét tesztautó Executive Edition felszereltségű példány volt, ami lényegében minden elérhető extrát tartalmaz, ideértve a digitális tükröket is. A hagyományos tükrök helyére kisebb, áramvonalasabb kamerák kerültek, amelyek képeit a műszerfal széleire tett kisebb kijelzőkön lehet követni. A hagyományos megoldásnál nagyobb látószögű kamera megszünteti a holtteret, bár ennek kipróbálásához jobb autópályára vagy városba kimenni.
A 325 lóerős duplamotoros tesztautó gyorsulására nem lehet panasz (5,1 mp álló helyzetből 100-ra), de hiába fekszik jól a kanyarokban is, az Ioniq 6 sokkal inkább egy kényelmes szedán, mint agilis versenyautó. A gyártó a végsebességet egyébként is 185 km/h-ban korlátozza, ami persze maximum a német vásárlókat zavarhatja.
Az autó tágas beltere bár eltér az Ioniq 5 belsőjétől, de stílusban nagyon hasonlít hozzá. Az ülések kényelmesek, a felhasznált anyagok kellemesek. A bemutatón megnézhető volt az autó sötét és a világos belsővel is, de én ezúttal is az utóbbit javasolnám. Legnagyobb bánatomra a fekete belső a sajtó számára a jövőbeni tesztekhez kijelölt piros tesztautóba jutott.
Az első szállítmányban 20 darab érkezett az Executive Edition felszereltségű nagy akkus, összkerékhajtású Hyundai Ioniq 6-ból, amiből 3,6 millió forint kedvezménnyel 25 millió forintért van még néhány elérhető. Az idén érkező 40-50 példány mindegyike magas felszereltségű, az alacsonyabb felszereltségű változatok ára egyelőre nem ismert.
A Hyundai Ioniq 6 mellett bemutatták még a Kona legújabb változatát is, aminek egyelőre csak a hibrid változata érhető el, a tisztán elektromos változat ősszel érkezik Magyarországra.