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 Majd’ nyolc éve, 2015 szeptemberében kezdődött a Volkswagen dízelbotránya, és mostanáig kellett rá várni, hogy valakit elitéljenek a döntéshozók közül is. Azért aggódni nem kell, Rupert Stadler olcsón megúszta az autógyártás modernkori történetének legnagyobb csalását. Szabadlábon Rupert Stadler az Audi vezetője volt abban az időben, amikor a csaló szoftver készült, és a vádak szerint nemcsak, hogy tudott annak kifejlesztéséről és alkalmazásáról, de még azután sem állította le az érintett modellek európai forgalmazását, hogy Amerikában már lebuktak. A cégvezető ügyvédje úgy fogalmazott, kliense nem tudott a szabálytalanságokról, de érzékelte, hogy valami nincs rendben, mégis annyiban hagyta. Stadlert 2012-ben az előző év legsikeresebb német cégvezetőjévé választotta a Wirtschaftswoche gazdasági lap. Azonban, ahogy arról május elején írtunk, a bíróság nem nagyon vette meg ezt a történetet, és a perben eljáró bíró egyértelművé tette a volt vezetőnek, hogy vagy beismerő vallomást tesz, vagy letöltendő börtönbüntetésnek néz elébe. Stadler, aki korábban ártatlannak vallotta magát, élt is a lehetőséggel, és vallott. Most megszületett az ítélet is, a volt Audi főnöknek 1,1 millió eurós büntetést kell fizetnie, amelyet az állam jótékony célokra, nonprofit szervezeteknek oszt majd szét, illetve 1 év 9 hónap felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték. Ez a dízelbotrány eddigi legsúlyosabb ítélete, de nem az egyetlen ami most Münchenben született. Wolfgang Hatz, az Audi motorfejlesztésének volt vezetője szintén a vádlottak padján ült, ám most az ő ügyét is lezárták. 400.000 eurós büntetést, és két év felfüggesztettet kapott. Szintén ítéletet hirdettek a dízelprogram vezetője, Giovanni Pamio ügyében is. A szakember egy év kilenc hónap felfüggesztettet és 50 ezer euró büntetést kapott – írja az Automotive News Europe. Rupert Stadler a 2020-ban a bíróságon. Forrás: Reuters Fellebbezésre július 4-ig van lehetőség, de valószínű, hogy ezzel nem élnek majd a vádlottak. Bár Stadler már a Volkswagennek is kifizetett 4,1 millió euró kártérítést, 24 éven át dolgozott különböző magasrangú vezető beosztásokban a cégcsoportnál, és korabeli újságcikkek szerint csak 2011-ben 7,7 millió euro volt a fizetése. A 60 éves volt cégvezetőt 22 millió eurós nyugdíj várja. Címlapkép: AFP/Getty Images Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!