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 Az idei év első félévében 1.019.200 személyautót adott el a Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz és Smart márkák), amely 5 százalékos javulást jelent tavalyhoz képest. Ebből 112.900 volt tisztán elektromos, ami 93 százalékkal jobb, mint korábban. A vállalat főleg a legdrágább szegmens villanyautói iránti kereslet emelkedésével magyarázza a növekedést. Szinte minden a zöldben A féléves adatok ugyan 16 százalékkal alacsonyabbak, mint az ős-rivális BMW számai, a villanyautóknál pedig még nagyobb, 26 százalékos az eltérés, Stuttgart már egy ideje átpozícionálta magát és tudatosan felfelé, a drágább modellek irányába mozdult el – már nem prémium, hanem luxusgyártóként hivatkoznak magukra. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Mercinek is vannak olcsóbb, belépő szintű modelljei, ám Magyarországon például ezek 14,5 milliónál kezdődnek, szemben München 12,3 milliós ajánlatával. Mondjanak bármit is a marketing szlogenek, a növekedés az növekedés, és a vállalat féléves, illetve második negyedéves számai kevés kivételtől eltekintve mindenhol pozitív előjellel kezdődnek. A második negyedévben hat százalékot nőttek a személyautó eladások, és ami minket ennél is jobban érdekel az az, hogy 96 százalékkal, közel a duplájára emelkedett a tisztán elektromos autók forgalma. Ezek már 12 százalékot tettek ki az eladásokból. A vállalat külön kiemeli, hogy az EQA iránti kereslet 73, az EQB népszerűsége 83, míg az EQE szedán számai 157 százalékkal emelkedtek. Márkákra bontva, a növekedést a háromágú csillagnak köszönhetjük, a Merci ugyanis 123 százalékkal több villanyautót adott el mint az előző év azonos időszakában. Az átlagot a Smart rontja le, amely 19 százalékot esett - ám ennek jó oka van, a leányvállalat a teljes modellkínálatát lecseréli, és az első új típusok még csak mostanában kezdtek a szalonokba kerülni. Régiókra lebontva, 23 százalékos növekedéssel, kiemelkedett a márka hazai piaca, de a luxus Kínában is jól ment, 12 százalékkal több autót adtak el - ez valamivel magasabb, mint az idei első félévben tapasztalt 8 százalékos bővülés a kínai újautós piacon. Az Egyesült Államok kapcsán külön kiemelték, hogy a villanyautók részesedése 3 százalékról 16-ra nőtt az eladásaikban. A vállalat július 27-én teszi közzé pénzügyi eredményeit. Idén a BMW Csoport minden nyolcadik autója tisztán elektromos volt Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!