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 A cég ügyfeleinek nem kell aggódniuk, nem fog eltűnni a az automatikusan induló töltés, de az előírásoknak a Teslának is meg kell felelnie. Az a jövő, vagy csak egy B-terv? A szabály az szabály A világ több országában és államában kötelező, vagy kötelező lesz bakkártya olvasóval felszerelni a nyilvános autótöltőket. Az Egyesült Királyságban és Norvégiában már kötelező az új oszlopokat ilyenekkel szerelni, Németországban is van egy hatálybalépés előtt álló hasonló rendelkezés, Kaliforniában pedig a telepítéseket segítő állami támogatás egyik feltétele, hogy a töltőnek rendelkezniük kell terminállal. Ezt az irányt minden bizonnyal sokan preferálnák különböző szolgáltatók applikációi és RFID tokenjei helyett, ám kétség kívül a felhasználó szempontjából legkényelmesebb megoldás a Plug & Charge, amikor egy egyszeri regisztrációt követően a töltőkábelt csak bedugjuk az autónk csatlakozójába és automatikus azonosítás után indul is a töltés. A Teslánál ez már a kezdetektől fogva így megy, és igen valószínűtlen, hogy ez változna, ám az adott országok jogszabályai az amerikai gyártóra is vonatkoznak, így valamit lépniük kellett. A napokban a brit Goodwoodban tartott Festival of Speed nevű rendezvényen a Tesla is képviseltette magát és elvitték megmutatni az új V4-es töltőoszlopokat is. It vette észre a Tesla Owners UK nevű egyesület, hogy az új oszlop csatlakozójának tartója alatt egy érintőképernyős kártyaolvasó terminál is helyet kapott. We have a few more photos to share. We estimate the cable length is around 2.5m! pic.twitter.com/eGaFx853xu — Tesla Owners UK 🇬🇧 (@TeslaOwnersUK) July 16, 2023 A Twitteren megosztott fotókra reagálva az egyik felhasználó a típust is felismerte, ez a holland Payter nevű cég Apollo készüléke. A márka egyes termékeit magyar weboldalakon is megtaláltuk, és ezek elvileg bankfüggetlen, 4G mobilkapcsolattal és Wi-Fi modullal rendelkező kompakt készülékek, amelyeket kifejezetten autómosóknak, játékgépekhez és üdítő/csoki automatákhoz ajánlanak. Valószínű, hogy a berendezés nem minden V4-es oszlop része, csak opció, mivel az eddig telepített holland és francia töltőkön a felhasználók nem láttak ilyet. A legjobb megoldás persze az lenne, ha az EU arra kötelezné a szolgáltatókat és az autógyártókat, hogy egy közös adatbázist használva univerzálisan működjön mindenhol a Plug & Charge, ám ennek hányában a jövőben is szükség lesz ilyen kártyaolvasókra, telefonos appokra, és RFID tokenekre. Címlapkép: EV Klub Polska Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!