PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 27. szombat

12 év után végéhez ér a Renault Twizy pályafutása – a francia autógyártó sajtóközleményben jelentette be, hogy idén szeptemberben gurulnak le a legutolsó példányok a tisztán elektromos meghajtású mopedautóból.

2011-es piaci bevezetésekor a Twizy egy vitathatatlanul új formát hozott a városi közlekedésbe: egy csendes, olcsón fenntartható, környezetbarát közlekedési lehetőséget kínált a városlakók számára. Legvonzóbb tulajdonsága mégis talán a kis mérete volt: mindössze 2,3 méteres hosszával és 1,2 méteres szélességével a Twizy sofőrje megkímélhette idegeit a parkolóhely-keresés okozta stressztől. Ráadásul behajtási korlátozásoktól sem kellett tartania az elektromos hajtásrendszernek köszönhetően, amely az alapváltozatban 12,6 kW-ot és 80 km/h végsebességet kínált, míg a kifejezetten a fiatalabbak számára fejlesztett gyengébb verzió 7,6 kW leadására és 45 km/h végsebességre volt képes. Ezt egyes országokban akár 14 éves kortól is lehet vezetni.

2023 júniusáig a világ 55 országában összesen 33.340 darabot adott el a Renault –Franciaországgal, Németországgal, Dél-Koreával, valamint Olaszországgal az élen.

A Twizy nem marad utód nélkül, a Mobilize EZ-1 tanulmányból kifaragott Mobilize Duo nevű négykerekű motorkerékpár tölti be utána az űrt. A szintén kétszemélyes mikrojármű a Twizynél kicsivel hosszabb és szélesebb, valamint csomagszállító változat is készül belőle.

Ebből is két konfigurációt tesz elérhetővé a Renault, az alacsonyabb teljesítményű, 45 km/h végsebességű változat hatótávolsága a 140 kilométert is elérheti, ami 40%-kal több a Twizy azonos verziójának hatótávjánál. Úgy tudni azonban, hogy a Mobilize Duo nem lesz megvásárolható, csupán bérelhető.

Twizy-hasonmást egyébként a Seattól is láttunk már:

Renault Twizy villanyjárgány Seat-módra?

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.