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
auto
2024. 04. 30. kedd

A Peugeot bemutatta 208-as modellcsaládjának idén novembertől értékesített megújult változatát. A népszerű kisautó tisztán elektromos típusának hajtáslánca változatlan marad, ám a dizájn több látványos módosításon is átesett, az elektromos hajtással egyelőre csak apránként ismerkedő vásárlók számára pedig új hibrid verziókat kínál a francia autógyártó.

A 208 megjelenését oly módon igyekeztek frissíteni a Peugeot tervezői, hogy egy korszerűbb és sportosabb eredményt kapjanak, miközben megmarad a modell sikerében kulcsfontosságú szerepet játszó jellegzetes stílusa. Ennek jegyében ez a modell is megkapta az új 508 és 508 SW modelleken bevezetett lámpatestdizájnt, amelyben három hosszú függőleges fénykarom a csillogó fekete lökhárítóbetétekbe mélyed. Az autó széleihez közeli elhelyezkedés robusztusabb, szélesebb hatást kölcsönöz a jármű orrának. A GT változaton ezt tovább erősítik a három különálló optikai modulból álló full LED fényszórók.

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

Megújult az orr-rész, a karosszéria színében játszó speciális mintázat a lökhárítóba rejti a hűtőrácsot, modernebb megjelenést eredményezve. A hátsó világítás sem maradt érintetlen, a három vörös fényű fénykarom mostantól vízszintes elrendezésben jelenik meg. A csomagtérfedélen végigfutó fekete sáv meghosszabbításában elhelyezett három LED-csík stabilabb hatást kelt, és hátulnézetből szélesebbnek mutatja az autót. A GT változaton a tolatólámpák és az irányjelzők is LED-es technológiájúak. A vásárlók új karosszériaszíneket is választhatnak, valamint a keréktárcsa- és kárpitopciók is bővültek.

Az utastérben a legfontosabb változás, hogy mostantól a 208 összes változatán szériafelszerelés a központi nagy, 10”-os érintőképernyő, míg korábban az első két kiviteli szinten a képernyő csak 7”-os volt. Az Allure és GT változatokon a nagyméretű 10”-os digitális panel új kialakítással érkezik, a GT változaton pedig szériában 3D kijelzéssel rendelkezik. Az ACTIVE változat továbbra is analóg műszeregységgel és 3,5” színes kijelzővel kerül forgalomba.

Az e-208 teljesítménye 115 kW, amihez bruttó 51 kWh akkukapacitás társul, így a villanyautó hatótávolsága elérheti a 400 kilométert a WLTP szerint. A modellfrissítéssel bővült a motorválaszték, két új 48 V-os hibrid hajtáslánc csatlakozik a kínálathoz: ezeknél a legújabb generációs 100, illetve 136 lóerős PureTech benzinmotorhoz egy villanymotorral ellátott, duplakuplungos, 6 fokozatú e-DCS6 sebességváltó társul.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.