A Peugeot bemutatta 208-as modellcsaládjának idén novembertől értékesített megújult változatát. A népszerű kisautó tisztán elektromos típusának hajtáslánca változatlan marad, ám a dizájn több látványos módosításon is átesett, az elektromos hajtással egyelőre csak apránként ismerkedő vásárlók számára pedig új hibrid verziókat kínál a francia autógyártó. A 208 megjelenését oly módon igyekeztek frissíteni a Peugeot tervezői, hogy egy korszerűbb és sportosabb eredményt kapjanak, miközben megmarad a modell sikerében kulcsfontosságú szerepet játszó jellegzetes stílusa. Ennek jegyében ez a modell is megkapta az új 508 és 508 SW modelleken bevezetett lámpatestdizájnt, amelyben három hosszú függőleges fénykarom a csillogó fekete lökhárítóbetétekbe mélyed. Az autó széleihez közeli elhelyezkedés robusztusabb, szélesebb hatást kölcsönöz a jármű orrának. A GT változaton ezt tovább erősítik a három különálló optikai modulból álló full LED fényszórók. Megújult az orr-rész, a karosszéria színében játszó speciális mintázat a lökhárítóba rejti a hűtőrácsot, modernebb megjelenést eredményezve. A hátsó világítás sem maradt érintetlen, a három vörös fényű fénykarom mostantól vízszintes elrendezésben jelenik meg. A csomagtérfedélen végigfutó fekete sáv meghosszabbításában elhelyezett három LED-csík stabilabb hatást kelt, és hátulnézetből szélesebbnek mutatja az autót. A GT változaton a tolatólámpák és az irányjelzők is LED-es technológiájúak. A vásárlók új karosszériaszíneket is választhatnak, valamint a keréktárcsa- és kárpitopciók is bővültek. Az utastérben a legfontosabb változás, hogy mostantól a 208 összes változatán szériafelszerelés a központi nagy, 10”-os érintőképernyő, míg korábban az első két kiviteli szinten a képernyő csak 7”-os volt. Az Allure és GT változatokon a nagyméretű 10”-os digitális panel új kialakítással érkezik, a GT változaton pedig szériában 3D kijelzéssel rendelkezik. Az ACTIVE változat továbbra is analóg műszeregységgel és 3,5” színes kijelzővel kerül forgalomba. Az e-208 teljesítménye 115 kW, amihez bruttó 51 kWh akkukapacitás társul, így a villanyautó hatótávolsága elérheti a 400 kilométert a WLTP szerint. A modellfrissítéssel bővült a motorválaszték, két új 48 V-os hibrid hajtáslánc csatlakozik a kínálathoz: ezeknél a legújabb generációs 100, illetve 136 lóerős PureTech benzinmotorhoz egy villanymotorral ellátott, duplakuplungos, 6 fokozatú e-DCS6 sebességváltó társul. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!