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
auto

Úgy néz ki, rekord negyedévet hagyott maga mögött a BYD

üzlet
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

A BYD már egy jó ideje a világ második legnagyobb villanyautó gyártója, ha pedig a konnektoros hibrideket is idevesszük, akkor a közelébe nem ér senki darabszámban. Hazai piacukon az idei első negyedévben még a Volkswagent is letaszították az autógyártók trónjáról.

Most végre a profit is növekedésnek indult.

Másfélszeres

A kínai autógyártó 2023 második negyedévében 703.561 járművet adott el, ami közel a duplája volt az egy évvel ezelőtti adatnak, de több, mint a negyedével felülmúlta az év első három hónapját is. Fél év alatt 1.255.637 járműnél járnak, amelyből 616.808 (49%) volt tisztán elektromos, a többi plug-in hibrid.

Bár a vállalat majd csak kicsit később teszi közzé pénzügyi adatait, már gyakorlat, hogy ilyentájt kiadnak előzetes adatokat, amelyek most különösen erősnek tűnnek. A második negyedév nyeresége 130-170 százalékkal fogja felülmúlni az egy évvel korábbit, és 0,9-1 milliárd közötti eredmény várható. Ha sikerül a becslés felső határa közelébe kerülniük az új rekord lesz a cég életében – írja a CnEVPost kínai villanyautós portál.

Féléves összesítésben 1,47-1,64 milliárd dolláros nyereségre lehet számítani az első hat hónap után. Így el lehet mondani, hogy miközben az első félévben a cég duplázta az eladási darabszámát, háromszorozta a nyereségét, ami remek eredmény, de azt is jól mutatja, hogy a jövő becslésekor miért nem szabad egyenes vonalakkal meghosszabbítani a különböző görbéket a grafikonokon, hiszen a mennyiség növekedése nem egyenesen arányos a nyereség emelkedésével.

A BYD nyeresége, milliárd jüanban. Forrás: CnEVPost

A cég vezetője nemrég arról beszélt, hogy a jobb eredmények eléréshez többet kell automatizálniuk, mert nagyon magas, 660 ezres a létszámuk, ami még akkor is sok, ha tudjuk, hogy a vállalat egyben a második legnagyobb akkugyártó is. Az viszont biztosnak látszik, hogy a BYD az egyik olyan új autógyártó lehet, amelyik az árversenyben sem marad alul, és hosszú időre meg kell tanulnunk a nevét.

Duplázott a BYD – senki nem dönti le őket Kína csúcsáról

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.