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
auto

Úgy néz ki, rekord negyedévet hagyott maga mögött a BYD

üzlet
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

A BYD már egy jó ideje a világ második legnagyobb villanyautó gyártója, ha pedig a konnektoros hibrideket is idevesszük, akkor a közelébe nem ér senki darabszámban. Hazai piacukon az idei első negyedévben még a Volkswagent is letaszították az autógyártók trónjáról.

Most végre a profit is növekedésnek indult.

Másfélszeres

A kínai autógyártó 2023 második negyedévében 703.561 járművet adott el, ami közel a duplája volt az egy évvel ezelőtti adatnak, de több, mint a negyedével felülmúlta az év első három hónapját is. Fél év alatt 1.255.637 járműnél járnak, amelyből 616.808 (49%) volt tisztán elektromos, a többi plug-in hibrid.

Bár a vállalat majd csak kicsit később teszi közzé pénzügyi adatait, már gyakorlat, hogy ilyentájt kiadnak előzetes adatokat, amelyek most különösen erősnek tűnnek. A második negyedév nyeresége 130-170 százalékkal fogja felülmúlni az egy évvel korábbit, és 0,9-1 milliárd közötti eredmény várható. Ha sikerül a becslés felső határa közelébe kerülniük az új rekord lesz a cég életében – írja a CnEVPost kínai villanyautós portál.

Féléves összesítésben 1,47-1,64 milliárd dolláros nyereségre lehet számítani az első hat hónap után. Így el lehet mondani, hogy miközben az első félévben a cég duplázta az eladási darabszámát, háromszorozta a nyereségét, ami remek eredmény, de azt is jól mutatja, hogy a jövő becslésekor miért nem szabad egyenes vonalakkal meghosszabbítani a különböző görbéket a grafikonokon, hiszen a mennyiség növekedése nem egyenesen arányos a nyereség emelkedésével.

A BYD nyeresége, milliárd jüanban. Forrás: CnEVPost

A cég vezetője nemrég arról beszélt, hogy a jobb eredmények eléréshez többet kell automatizálniuk, mert nagyon magas, 660 ezres a létszámuk, ami még akkor is sok, ha tudjuk, hogy a vállalat egyben a második legnagyobb akkugyártó is. Az viszont biztosnak látszik, hogy a BYD az egyik olyan új autógyártó lehet, amelyik az árversenyben sem marad alul, és hosszú időre meg kell tanulnunk a nevét.

Duplázott a BYD – senki nem dönti le őket Kína csúcsáról

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás