Helyi iparági források már hónapok óta tudják, hogy az XPeng egy három üléssoros elektromos kisbuszon dolgozik, de eddig néhány kémfotót leszámítva nem sokat lehetett tudni a részletekről. A napokban azonban X9 néven megjelent az új típus a kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium (MIIT) katalógusában a piaci engedélyezésre váró járművek között. XPeng X9 | forrás: XPeng A kínai XPeng nemrég azzal került címlapokra, hogy a Volkswagen bevásárolta magát a cégbe, amelyben így 5 százalék részesedéshez jutott. Ezzel a lépéssel a német óriás hozzáférést szerzett a kínaiak E/E platformjához, ami az XPeng jelenlegi zászlóshajójának, a G9 SUV-nak az alapja, és amire a két vállalat a jövőben közösen fog majd a kínai piacra szánt elektromos autókat építeni. High-tech SUV-val törnek előre a kí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 A futurisztikus dizájnú X9 csaknem 5,3 méteres hossza, majdnem 2 méteres szélessége és 3,16 méteres tengelytávja biztosan lehetővé teszi az akár 6-7 ülés elhelyezését három sorban. A hatalmas családi egyterű két változatban érkezik majd egy-, illetve kétmotoros kivitelben. Előbbit egy 235 kW-os erőforrás hajtja, amit az Eve Energy lítiumvas-foszfát (LFP) akkumulátorai látnak el energiával. XPeng X9 | forrás: XPeng XPeng X9 | forrás: XPeng A kétmotoros változatban plusz 135 kW extra teljesítménnyel lehet számolni a hátsó tengelyen, ami így összesen 496 LE teljesítményre lesz képes. Ehhez már a CALB szállítja az akkumulátort a drágább nikkel-mangán-kobalt (NMC) kémiával. Sokkal több részletet még nem lehet tudni, de helyi források váltig állítják, hogy a korábbi kémfotók alapján az X9 első lökhárítói LiDAR érzékelőkkel is fel lesznek szerelve. XPeng X9 | forrás: XPeng Az X9 lesz a kínai vállalat hetedik és egyben az „X” termékcsalád első modellje. A cég ezzel a lépéssel a „P” jelű szedánok és a „G” jelű SUV-ok után új kategóriában lép piacra. XPeng: az önvezetésünk jobb, mint a Tesláé címlakép: XPeng X9 | forrás: XPeng PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!