Az XPeng kínai villanyautó gyártó új frissítést adott ki autóira, amely egyelőre csak a cég központjának otthont adó Kanton (Guangzhou ) városában érhető el egyes felhasználóknak.
A cég nem kevesebbet állít, mint hogy a City Navigation Guide Pilot (City NGP), azaz városi navigációs pilóta jobb, mint a Tesla FSD Beta szoftvere.
Az első Kínában
Az XPeng állítása szerint ők az első autógyártó Kínában, amely a komplex városi környezetben történő önvezetéshez adott ki fejlett vezetéstámogató szoftvert. A tesztprogram keretében egyes XPeng P5 tulajdonosok Kanton városában letölthetik az új frissítést, amelynek célja a gyártó szerint, hogy a fejlett vezetéstámogató rendszerek az autópályák után a városi közlekedést is biztonságosabbá és kényelmesebbé tegyék. A City NGP képes az autót a kiválasztott navigációs célponthoz vezetni.
A rendszer megfelelő távolságra követi a többi autót, önállóan sávot vált és előzéseket hajt végre, besorol a többi közlekedési szereplő közé, kikerüli az akadályokat és a megfelelő sebességet tartja az út során – számol be róla a CnEVPost kínai villanyautós lap. A gyártó szerint a rendszer kezelni tudja a közlekedési lámpákat, a kereszteződéseket, körforgalmakat, alagutak és viaduktokat, és kikerüli a gyalogosokat illetve a bicikliseket is.
Az XPilot 3.5 frissítéssel érkező újdonság először az XPeng P5 prémium felszereltségű verzióin lesz elérhető, amelyekben van két LiDAR szenzor is. A cég új, G9 nevű prémium SUV-je is megkapja majd ezt a szoftvert.
A tesztprogram keretében először hét napon át legalább 100 kilométert kell vezetni az autóval, mielőtt az elérhetővé teszi az új szolgáltatást. A cég alapítója, He Xiaopeng szerint, a saját tesztjeik során több tíz kilométeres utak alatt egyáltalán nem, vagy maximum egyszer kellett átvennie az irányítást a sofőrnek, és a rendszer jobban működik, mint a Tesla FSD rendszere. A cég kész arra, hogy több más városban is bevezesse a rendszert, de mindenhol helyi engedélyek kellenek.
He szerint a fejlett vezetéstámogató rendszerek még idén magasabb önvezetési szintre lépnek majd, 2026-ra pedig már sofőr sem kell majd a kocsikba.