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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

700 km hatótávval és 30 perces töltéssel jön az új Peugeot E-3008

elektromos autó

Az új Peugeot E-3008 megjelenése, az elődmodell sikereit figyelembe véve minden bizonnyal hozzájárul majd a márka azon törekvéseihez, hogy 2030-ra európai értékesítéseinek 100%-át az elektromos modellek tegyék ki.

A fastback SUV forma megalkotásakor a vezetési élmény mellett a hatékonyság is létfontosságú szempont volt, így az STLA Medium platformra épülő modell akár 700 km hatótávra is képes lehet, amit a 30 perces töltési idővel kombinálva olyan új vásárlókat is megszólíthat, akik korábban idegenkedtek a tisztán elektromos meghajtásról. Az útvonaltervező, a Smart charging funkció egyaránt hozzájárul a hosszabb utak zökkenőmentes megtételéhez, a V2L (Vehicle to Load) megoldásról pedig nem is gondolnánk milyen gyakran jól jön egy bárhol és bármikor elérhető szünetmentes áramforrás, amíg nem próbáltunk ilyen funkcióval felvértezett autót.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Az autó 4,54 m hosszú, 1,89 m széles és 1,64 m magas. A külső egyszerre dinamikus és áramvonalas (a légellenállási együtthatója 0,28), de közben a helykínálatra sem lehet panasz. Teljesen eltűntek a krómozott elemek. Új a hűtőrács kialakítása, de az autó orrán megmaradt a márkára jellemző három „fénykarom”, ami a GT modellen hátul is visszaköszön. A „lebegő” hátsó légterelő nem csak látványelem. Hangsúlyozza a karosszéria ívét, de javítja az aerodinamikai jellemzőket is.

Az utastér modern, amit a magasra helyezett műszeregységet és a központi érintőképernyőt egyaránt magába foglaló 21 colos lebegő hatású ívelt panoráma-képernyője mellett a nyolcféle színre beállítható LED hangulatvilágítás is fokoz. Az Allure változatban hasonló hatást kelt a két 10″ méretű képernyőt magába foglaló egység.

Az infotainment rendszerre alkalmazások is telepíthetők lesznek egy App Store felhasználásával, és ma már magától értetődő a mobiltelefonos applikáció, amely képes a jármű földrajzi helyzetének meghatározására, az ajtózárak, a világítás és a kürt távvezérlésére, az utastér előfűtésére és előhűtésére, valamint a légkondicionáló programozására, a jármű töltésének felügyeletére, programozására, valamint útvonaltervezőt is tartalmaz.

A középkonzol kialakítása szellős és letisztult, így az utasok számára több tárolóhely érhető el. Az irányváltó a műszerfalra került a kormány jobb oldalára, közvetlenül a start/stop gomb mellé. A kompakt kormány mellett keskeny kapcsolókarok és a regeneratív fékezés erősségét szabályzó kapcsolók találhatók.

Az utastér tágas és világos. Az Allure felszereltség kárpitozása szintetikus bőr és szövet, a GT változat szellőzés és masszázs funkcióval is ellátott ülései bőr és Alcantara bevonatot kapnak. A hangszigetelést többrétegű első ablakok egészítik ki. Az utasok számára az AQS (Air Quality System) rendszer gondoskodik a levegő minőségéről, a GT változatban pedig Clean Cabin néven a szennyező gázokat és részecskéket kiszűrő opcionális légkezelő rendszer is választható. Az utastérben 17 kisebb-nagyobb rakódóhelyet alakítottak ki, együttesen 34 literes űrtartalommal. A középső könyöklő alatti rekesz hűtött, a tetőkonzolban szemüvegtartó található. A csomagtér 520 literes.

Az STLA Medium platform új első és hátsó tengelyeket tartalmaz, melyek kedveznek a dinamikus menettulajdonságoknak, amihez a platform felépítése is hozzájárul. Maximalizálták a könnyű és merev anyagok arányát, az akkut pedig a lehető legalacsonyabbra helyezték el a kerekek között, így a jármű súlypontját is sikerült lentebb vinni.

Az alapmotor 210 lóerős (157 kW), az erősebb 230 lóerős (170 kW), egyaránt 343 Nm nyomatékkal, míg az összkerekes változat rendszerteljesítménye 320 lóerő (240 kW), az első kerekeket 157 kW, a hátsókat 83 kW teljesítményű motor hajtja, 343 Nm, illetve 166 Nm forgatónyomatékkal.

Az E-3008 kétféle akkumérettel készül majd. Egymotoros, kétkerekes hajtással a 73 kWh-s (525 km WLTP) és a 98 kWh-s nagy hatótávú (700 km WLTP) verzióból választhatunk, míg az összkerekes verzió csak a kisebb akkuval, 525 km-es hatótávval lesz elérhető.

Az akku váltakozóáramú töltését szériában 11 kW-os, opcionálisan 22 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő biztosítja, egyenáramú töltőoszlopokról pedig 160 kW-os maximális teljesítmény felvételére képes, amivel a 20-80%-os tartományban 30 perces töltési idővel számolhatunk a 73 kWh-s akku esetén.

A Smart Charging funkcióval az autó képes a töltési költségek optimalizálására, a töltési időt és töltési teljesítményt idősávokhoz igazítva. A maximum 3 kW teljesítménnyel, maximum 16 A áramerősséggel terhelhető V2L (Vehicle to Load) funkciónak köszönhetően külső elektromos berendezéseket is használhatunk.

Az autóban négy vezetési mód választható, Eco, Normál és Sport, valamint 4WD üzemmód. Utóbbi 135 km/h sebességig választható és csúszós úton, hóban, sárban a rendelkezésre álló teljesítményt elosztja a négy kerék között.

A városi manőverezést a 10,6 méteres fordulókör mellett a széria kétféle látószögű tolatókamera, valamint az opcionális VisioPark 360° rendszer segíti, amely négy kamera képe alapján ad képet a jármű környezetéről. A vezetéstámogató rendszerek között állóra fékező adaptív sebességtartó és sávtartó rendszer, félautomata sávváltás, valamint előzetes sebességbeállítás is megtalálható. Utóbbi a jelzőtáblákról leolvasott, valamint az online navigációs rendszerből származó információk alapján észleli a sebességhatár megváltozását.

Az új E-3008 hatféle színben rendelhető, melyek közül talán a legérdekesebb az Obsession-kék, amely a fényviszonyoktól és a karosszériaelemektől függően egyszer kék, máskor zöld színben játszik. Az autó formáit legjobban talán az Ingaro-kék emeli ki, a konzervatívabb vásárlók pedig a fehér, a gyöngyfekete és a titánszürke közül választhatnak. A GT verzió esetén széria a kétszínű fényezés, amelynél az autó teteje színtől függetlenül fekete.

Az E-3008 gyártása kizárólag franciaországi Sochaux-ban folyik majd, a forgalmazás várhatóan 2024 tavaszán indul. A modellválaszték két felszereltségi szintből (Allure és GT), valamint három opciós csomagból és három elektromos hajtásrendszerből áll majd.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.