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
auto
2024. 10. 18. péntek
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWxlYWRlbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci02MDB4NTAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Újrapozícionálja a Citroënt a Stellantis – derül ki a francia márka német regionális igazgatójának friss interjújából.

Megnéztük elért-e már az árvágás hazánkba is.

Stratégia

A Stellantis az autóipar kisgömböce – az elmúlt években számtalan márka egyesült az új vállalat neve alatt, de az igazságot megvallva nem mindig egyértelmű melyiknek milyen szerepet szán a konszern. Talán Európában a legszembeötlőbb ez, ahol ha nagyon akarjuk értjük, hogy a DS prémiumabb, a Fiat a kisautósabb, az Opel a konzervatívabb választás, de a Citroën és a Peugeot között már végképp nehéz eligazodni. A kép ráadásul egyre zavarosabb lesz, ahogy egységesedik a műszaki tartalom az új STLA platformoknak köszönhetően.

Valószínűleg hasonló számvetést végeztek a konszernnél is, ahol

most úgy döntöttek, a Citroën adhatja meg a választ a rivális Renault Csoport Daciájának sikerére.

Patrick Dinger, a francia márka német leányvállalatának vezetője most egy friss interjúban elárulta, hogy a Stellantis a kedvező árú román autó ellen küldi csatába a céget, ennek legegyértelműbb jele pedig az az újrapozícionálás lesz, amely akár 6000 eurós árcsökkenést is hozhat. A vállalat a teljes modellpalettán ötről háromra csökkenti a felszereltségi szinteket, és az extrákat csomagokba rendezi. Ezzel csökken a variációk száma és olcsóbb lehet a gyártás, ami segít az alacsonyabb árképzésben is.

Dinger úgy fogalmazott, hogy az autógyárak jelenlegi árspirálja egyre feljebb és feljebb tornászta az árakat, és épp itt az ideje, hogy ismét szélesebb körnek legyen megfizethető a mobilitás – a cég ezért csökkenti jelentősen az árait. Persze a szép csomagolás mögött valószínűleg az áll, hogy a Stellantist is elérte a rendelési állomány csökkenése, és valamit lépniük kellett ebben a helyzetben.

A vállalat egyébként azon is dolgozik, hogy a listaárak közelebb kerüljenek a valósághoz, azaz, kevésbé az egyes kereskedéseknél kialkudott végső ár számítson, hanem mindenki azonosan jó árat kapjon.

A változások egyébként a kishaszongépjárműveket és ezek személyszállító verzióit nem érintik, csak a személyautókra vonatkoznak.

Egy hajszállal

A cég magyar honlapját felütve igyekeztünk megnézni látszik-e ebből már valami a márka hazai elektromos kínálatában is. Annyi bizonyosan elmondható, hogy az új You, Plus és Max felszereltségi szintek már nálunk is megjelentek, és leváltották az eddigi opciókat, valamint az extrák közül párat három csomagba szerveztek.

Az ë-C4 tavalyi és új, idén szeptember 1-től életbe lépő árlistáján a belépő szint ára nem változott, magánszemélyeknek maradt a 15 millió forintos küszöb, ám a skála vége a korábbi 16,8-ról 16,2 millióra szelídült. Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az új, legdrágább Max felszereltségi szintből hiányzik pár korábbi extra, ám ezek két csomagban 310 ezer forintért megvásárolhatóak, így azért egy közel 300 ezres csökkenés megfigyelhető. Aztán persze lehet, hogy ha minden egyes opciót aprólékosan végignéznénk, akkor meg kellene még venni pár extrát ami miatt elpárologna ez az előny is.

Az ë-C4 X még egy viszonylag friss modell, árlistája tavaly december óta nem változott, így ott minden maradt a régiben.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.