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 Az elmúlt napokban a Mercedes-Benz Trucks legújabb tisztán elektromos meghajtású kamionjának prototípusa azzal került fel a címlapokra, hogy tesztelése során több mint 1000 kilométert tett meg mindössze egyetlen töltési megállóval. Nem kellett sokat várni, hogy a modellről lehulljon az álcafólia: tegnap bemutatkozott az eActros 600. A német vállalat közleménye szerint ez a legelső olyan sorozatgyártásba induló, akkumulátoros elektromos nyerges vontató a kínálatban, amely alkalmas a nagy távolságú szállítmányozásra. A cég vásárlói által megtett nagy távolságú európai utak közel 60%-a 500 kilométernél rövidebb, így a jármű 500 km körüli hatótávolsága lehetővé teszi, hogy ezen utak többségénél elegendő legyen indulás előtt, és érkezéskor töltőre dugni a kamiont. A jármű három darab, egyenként 207 kWh kapacitású akkumulátorcsomagban tárolja az energiáját, így összesen 621 kWh energiával gazdálkodik tele töltve. Az aksihoz LFP kémiát választottak a magas tartósság érdekében. A Mercedes-Benz Trucks kiemeli, hogy az eActros 600-ra ugyanazok a minőségi követelmények vonatkoznak, mint hagyományos hajtású megfelelőire. Ez azt jelenti egy 10 éves üzemelés alatt megtett 1,2 millió kilométer után sem szabad 80% alá csökkennie az akku kapacitásának. A modellt kezdetben 400 kW teljesítménnyel lehet majd tölteni a CCS csatlakozóján keresztül, ám amint rendelkezésre áll a megawattos töltés, az erre igényt tartó vásárlók példányait felszerelik az MCS technológiával. A továbbfejlesztett kamionok akkuja így akár fél óra alatt elérheti a 80%-os töltöttséget 20%-ról indulva. A 44 tonna bruttó össztömegű nehéz tehergépjármű hasznos teherbírása 22 tonna egy szabványos félpótkocsival. Ezt a tömeget két villanymotor mozgatja egy négysebességes váltón keresztül, 400 kW folyamatos, és 600 kW csúcsteljesítménnyel. Az európai energiamixszel töltve az elektromos kamionhoz 40%-kal kevesebb CO2-kibocsátás kötődik, mint dízeles megfelelőjéhez, de kizárólag megújuló forrásból származó elektromossággal töltve ez akár több mint 80% is lehet a 10 éves életciklus alatt. Az akkumulátorának gyártásával járó jelentős mértékű szén-dioxid-kibocsátást így akár egy év szolgálat alatt ledolgozhatja – írja közleményében a gyártó. eActros 600 Sattelzugmaschine/ eActros 600 Pritschenfahrgestellvariante A modell értékesítése még idén megkezdődik, a sorozatgyártás indulására azonban 2024 végéig várni kell. A pontos vételár egyelőre nem ismert, de a Mercedes úgy számol, hogy közel 2-2,5-szerese lesz a dízeles testvére árának. Ennek ellenére a vállalat kiemeli, hogy az alacsony áramárak, és a teherszállító járművekre a CO2-kibocsátás alapján kivetett büntetőadó miatt Nyugat-Európában akár már 5 év/ 600.000 km használat után gazdaságosabb lehet a villanyos változat használata. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!