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
auto
2024. 05. 04. szombat

Megkezdődött az új kínai hiperautó kiszállítása

elektromos autó

A kínai autópiac egy újabb rendkívül látványos és izgalmas elektromos autóval bővült: egy évvel a premierje után vasárnap megkezdődött a GAC Aion Hyper SSR eszméletlenül gyors hipersportautójának kiszállítása az első vásárlókhoz. Az egzotikus megjelenésű újdonság három változatban kapható, legolcsóbb átszámítva körülbelül 64,8 millió forint, legdrágábban pedig mintegy 85 millió forint értékű jüan ellenében vihetik haza a megrendelők minden extra nélkül.

Ahogy a GAC Aion modelljeinél már megszokhattuk, a prémium árral fejlett elektromos technológia jár. Az autóban 900 V-os rendszer dolgozik, amelyhez a vállalat saját, 480 kW teljesítményű ultragyors töltőoszlopokat tervezett és kezdett el letelepíteni Kínában. A márka modelljeinek akkumulátora így néhány perc alatt feltölthető 30-ról 80%-ra. 74,7 kWh kapacitású akkucsomagjával az SSR a kínai CLTC szabvány szerint akár 506 kilométert is meg tud tenni egy feltöltéssel.

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

Mint ahogy általában ez a hiperautóknál lenni szokott, a fejlesztésnél elsősorban nem a lehető legnagyobb hatótávot, hanem sokkal inkább a teljesítményt és sebességet célozták meg a mérnökök. A villanyautó összteljesítménye 900 kW (1224 lóerő) 1230 Nm forgatónyomatékkal, és még a belépő szintű változat is lefutja a 0-100 km/h-s sprintet 2,3 másodperc alatt, míg a csúcsverziónak 1,9 szekundum is elég. A végsebesség valószínűleg lazán felkúszna 350 km/h fölé is, de elektronikusan 250-re limitálták.

Az utastérben két fűtött, elektronikusan állítható ülés várja az utasokat. A műszerfalon egy 14,6 colos kijelző, és egy kisebb, 8,8 colos LED képernyő végzi a megjelenítést.

A Hyper almárkán belül egyébként ez a második elektromos autó, az első a Hyper GT volt, amely lényegesen barátibb áron, átszámítva mintegy 11 millió forint környékén került piacra Kínában idén júliusban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.