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 Újabb fordulat a Tesla svédországi sztrájk-sztorijában: egy fellebbviteli bíróság érvénytelenítette azt a korábbi döntést, miszerint átmenetileg átveheti az autógyártó a rendszámtáblákat a posta és a közlekedési hatóság megkerülésével is. De lehet, hogy ez nem is lényeges. Nem indokolt Ahogy arról két hete beszámoltunk, november 28-án egy kerületi bíróság úgy döntött, miután a Tesla beperelte a közlekedési hivatalt, amiért az csak a – sztrájk által megbénított – postán keresztül hajlandó eljuttatni neki az új autók rendszámait, a végső ítéletig lehetővé kell tenni, hogy az autógyártó közvetlenül a rendszámokat előállító cégnél is átvehesse azokat. Az érintett vállalkozás jelezte, nincs kifogása, a hivatal viszont fellebbezett. A fellebbviteli testület most úgy döntött, hogy nem állnak fent olyan körülmények, amelyek indokolnák az átmeneti intézkedést, így amíg végső ítélet nem születik a kérdésben, a hivatal döntheti el, hogy miként juttatja el (vagy nem juttatja el) a rendszámokat a megrendelőhöz. Időközben azonban svéd felhasználók közösségi média bejegyzésekben olyan hozzászólásokat is találtunk, amelyek arról árulkodnak, többeknek sikerült új autójukhoz közvetlenül megszerezni a rendszámot a közlekedési hivataltól, így nem kell megvárniuk, amíg rendeződik a helyzet. Hogy a gyártó svéd megrendelései mennyire estek vissza a jelen helyzetben azt nem tudjuk, a naponta frissülő regisztrációs adatok alapján azonban a negyedik negyedévben egyelőre közel annyi autót adtak át új tulajdonosaiknak, mint az azt megelőzőben – tehát valami kiskapu valóban létezhet. A Tesla Q3-as és Q4-es regisztrációi Svédországban. Forrás: eu-evs.com Kevésbé szerencsés azonban az az 1000 ügyfél, akik rendszámait a hivatal már postára adta a Tesla számára, ám azok a sztrájk miatt ott rekedtek a logisztikai raktárakban. A Tesla a PostNordot is beperelte, hogy megkaphassák ezeket a küldeményeket, de itt is meg kell várni a per végét. Szemét ügy Időközben a szemétszállítók is csatlakoztak a sztrájkhoz, így karácsony estéjétől, szolidaritásból, nem viszik el a Tesla szalonjainak és szervizeinek háztartási, valamint ipari szemetét. A dokkmunkások közelgő, december 20-tól életbelépő nemzetközi, dán, finn és norvég kikötőket érintő szolidaritási sztrájkja pedig azt eredményezi majd, hogy ezeken a helyszíneken megtagadják majd a svéd Tesla szállítmányainak kirakodását. Eközben a Tesla a legkevésbé várt helyről kapott segítséget. A svéd szakszervezet nemrég felkérte a német IG Metall autóipari érdekképviseletet, hogy csatlakozzanak a Tesla elleni skandináv sztrájkhoz. A német szervezet évek óta próbál bejutni a Giga Berlinbe, ám eddig nem sikerült megfelelő támogatást szerezniük a gyár munkásainál, és ezért rendkívül feszült a viszonyuk az autógyártóval. Ezt a kérést azonban elutasította az IG Metall. Bár biztosították szimpátiájukról és szolidaritásukról a svéd munkásokat, véleményük szerint a német törvények értelmében illegális lenne csatlakozniuk a svéd sztrájkhoz. Mint mondják, a jogszabályok szerint sztrájkolhatnak a saját fizetésükért és munkakörülményeikért, de máséért nem, az ugyanis politikai akciónak minősülne. Mivel a Tesla német gyárának munkavállalói eddig nem léptek be a szakszervezetbe, így közvetlenül nem tudnának keresztbe tenni az autógyártónak, de ha legális lenne a skandináv szolidaritási modell, akkor Giga Berlin helyi beszállítóin keresztül el tudnák lehetetleníteni a termelést. Nem pakolják ki a dán, finn és norvég kikötőkben a svéd Teslákat Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!