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
auto
2024. 05. 01. szerda

Mégis befejezik a Chevrolet Bolt EV gyártását

elektromos autó

A Chevrolet Bolt egy jobb sorsra érdemes, kicsit szerencsétlen típus, amely 2016 óta van a piacon; megküzdött már egy az összes kiszállított darabot érintő akkucserével, és az ebből fakadó átmeneti gyártási szünettel is. Mikor a jelentős árcsökkentések hatására épp elkezdtek újra magukra találni az értékesítési adatok, a gyártó váratlanul bejelentette, hogy 2023 végén kivezeti a típust a kínálatból. A nagy felhördülés hallatán azután Mary Barra, a GM vezérigazgatója sietve bejelentette, hogy mégis marad a Bolt, sőt, már tervezik az utódját, amely a vállalat saját Ultium akkuplatformjára épül majd.

Most viszont kiderült, ez az eredeti változatra mégsem igaz.

A GM e-UP-ja

400 kilométer feletti hatótáv, az újra elérhető állami támogatással mindössze 20 ezer dollárért – ez nagyon sokak figyelmét felkeltette a Bolt kapcsán, így akkucsere ide, akkutüzek oda, a típus 125 százalékos növekedést produkálva közel 50 ezer darabos eladási számot ért el az idei év első kilenc hónapjának végéig.

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

A teljes igazság persze az, hogy a Bolt típusnév 2021 közepe óta már két külön modellt, az eredeti változat mellet az EUV verziót is jelenti. A GM által kreált rövidítés az Electric Utility Vehicle címkét jelenti, ami egy kicsit megnövelt belső terű crossovert jelent. A piaci trendeket ismerve nem meglepő, hogy utóbbi fogyott jobban.

Most a GM köreiből arról szivárogtattak az InsideEVs amerikai villanyautós oldalnak, hogy a 2025-re tervezett, Ultium platformra épülő új Bolt már csak ilyen, EUV változatban érkezik majd, az eredeti forma tényleg nyugdíjba vonul.

Hogy a Bolt gyártása végül akkor egészen pontosan mikor áll le, illetve tartható-e az új változat 2025-ös megjelenése, az egyelőre jó kérdés, de a hírek szerint az új Bolt EUV LFP akkumulátorokat, gyorsabb töltést, fejlettebb elektronikát, viszont a mostanihoz hasonló árcédulát kap majd.

Chevrolet Bolt EUV

A történet egyébként kicsit emlékeztet minket a Volkswagen e-UP! sztorijára, amelytől többször elköszöntünk már, de hol a kereslet, hol a kvóták miatt vissza-visszatért a típus, amelynek végül csak idén év végén áll le a gyártása.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.