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 7,7 százalékos növekedés után, 10.307.395 darabbal újabb rekordot döntöttek a Toyota és a Lexus globális autóeladásai. A villanyautók terén négyszeresére nőttek a számok. Erős növekedés 2023-ban 104.018 tisztán elektromos autót adott el a Toyota és a Lexus a világon, ami 325 százalékos növekedésnek felel meg. Tavaly már a vállalat értékesítésének 1%-a villanyautó volt. A Toyota túl részletes regionális bontást nem közöl a villanyautók kapcsán, a hivatalos listából csak annyi derült ki, hogy az eladásoknak kevesebb, mint 3%-a, 2931 darab történt a hazai piacon, a többit mind máshol vásárolták meg. Japán Európa USA Kína* Toyota BZ4X ? 19.606 9329 ~17.500 Toyota BZ3X ? - - ~30.000 Toyota Proace ? 5461 - - Toyota Proace City ? 5797 - - Lexus RZ ? 2023 5386 - Összesen: 2931 32.887 14.715 ~47.500 A Toyota európai és amerikai leányvállalatainak közleményei alapján azonban össze tudjuk szedni az adatokat. Európában a BZ4X eladásai megközelítették a 20 ezret, Lexus márkájú testvéréből pedig 2000 fogyott. Valamivel több mint 11 ezret adott el a gyártó a csak a kontinensünkön kapható, a Stellantistól kölcsönzött Proace család elektromos változataiból. Amerikában a BZ4X és a Lexus RZ együtt közel 15 ezer példányban fogyott. Kína kapcsán csak becsülni tudunk adatot (ezért csillagoztuk az oszlopot), ugyanis a vállalat nem osztott meg konkrétumokat, szokásos eladási adat forrásaink pedig általában csak a Top 20 modellt listázzák, ahhoz pedig típusonként 100 ezer feletti darabszám kellene. A BZ3X egy csak Kínában kapható modell, ami a BYD LFP aksiját használja. Egy visszahívás kapcsán tudjuk, hogy november 9-ig 25.815-öt gyártottak a típusból, és havonta nagyjából 2-3 ezer fogy belőle, így 30 ezerre becsüljük az éves eladást. A BZ4X-ről az utolsó adatunk a tavalyi első negyedévről szól, 4794 fogyott belőle, de a modell nem igazán lett népszerű és november közepén már le is cserélték egy új Bozhi 4x nevű típusra (ez egyben egy új márka is). 17.500-at becsülünk neki. Így nagyjából 6000 elektromos Toyotával nem tudunk csak elszámolni, ami a világ többi részén kerülhetett a vásárlókhoz. Minden, ami villany A Toyota természetesen jelentős portfólióval rendelkezik a különböző hibrid hajtások terén is, így készítettünk pár ábrát erről is. A gyártó egyértelműen a hagyományos hibrid hajtás globális királya, tavaly 3,4 milliót adtak el ezekből az autókból. A konnektoros hibrid egyelőre náluk sem váltotta meg a világot, 125 ezer kelt el ezekből járművekből. A hidrogénes Mirai kapcsán érdekes részlet, hogy a tavaly értékesített 3921 darabból 2737 (70%) az Egyesült Államokban talált gazdára. A villanyautók kapcsán viszont már a megszokott Kína, Európa, USA a sorrend. Kint van a gödörből a Volkswagen Csoport is Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!