PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTYvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNi8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNi1oYXZhc3Byb2QtMTk0MHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 05. 03. péntek

Mégsem szántják be a SEAT-ot?

elektromos autó

Jó hírt kaptak a SEAT rajongói, mivel úgy néz ki, mégsem szűnik meg a spanyol márka autógyártása.

Hivatalosnak tekinthető forrásból érkezett a hír.

Átgondolták

Korábban a cég vezetői utaltak rá, hogy az utolsó belső égésű motoros autók elköszönésével a SEAT is átalakul, és saját villanyautókat már nem fog gyártani.  Akkor még az volt a terv, hogy elektromos mopedek és rollerek maradhatnak a kínálatban, de az autógyártást meghagyják a Cuprának, amely hivatalosan a SEAT része és fiatalos, vagányabb imázsa miatt drágábban értékesíthető logója alatt ugyanaz a műszaki tartalom.

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

Az e-UP! klón SEAT Mii volt az utolsó elektromos autó, amit a márkától láttunk.

Bár a Volkswagen Csoport értékesítése, 9,24 millió eladott autóval, köszöni szépen jól van, régóta kritika a vállalattal szemben, hogy nincs igazán meg a helye, szerepe a spanyol leányvállalatnak a portfólióban.

Eredetileg SEAT logóval mutatták be az el-Born tanulmányautót, ám abból végül Cupra Born lett. Fotó: Galambos Tamás.

Most a brit Auto Expressnek nyilatkozott a spanyolok helyi márkaigazgatója, aki azt mondta, a SEAT-nak elérhetőnek kell lennie, ez lesz a csoport belépő szintű márkája, és hamarosan izgalmas híreik lesznek a témában.

A szakember szerint arról nincs szó azért, hogy a Dacia vetélytársává változna a márka, de a lap úgy értesült, hogy a 2028 körülire tervezett, eddig Volkswagen ID.1 néven emlegetett típus az a típus, amelyet SEAT köntösben, belépő modellként kínálhatnak majd.

A brit lap úgy tippel, erről talán majd a Volkswagen márciusra tervezett sajtóeseményén tudhatunk meg többet.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.