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
auto

Négyszeresére nőttek a Toyota villanyautó-eladásai

elektromos autó piac
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

7,7 százalékos növekedés után, 10.307.395 darabbal újabb rekordot döntöttek a Toyota és a Lexus globális autóeladásai.

A villanyautók terén négyszeresére nőttek a számok.

Erős növekedés

2023-ban 104.018 tisztán elektromos autót adott el a Toyota és a Lexus a világon, ami 325 százalékos növekedésnek felel meg. Tavaly már a vállalat értékesítésének 1%-a villanyautó volt.

A Toyota túl részletes regionális bontást nem közöl a villanyautók kapcsán, a hivatalos listából csak annyi derült ki, hogy az eladásoknak kevesebb, mint 3%-a, 2931 darab történt a hazai piacon, a többit mind máshol vásárolták meg.

Japán Európa USA Kína*
Toyota BZ4X ? 19.606 9329 ~17.500
Toyota BZ3X ? - - ~30.000
Toyota Proace ? 5461 - -
Toyota Proace City ? 5797 - -
Lexus RZ ? 2023 5386 -
Összesen: 2931 32.887 14.715 ~47.500

A Toyota európai és amerikai leányvállalatainak közleményei alapján azonban össze tudjuk szedni az adatokat.

Európában a BZ4X eladásai megközelítették a 20 ezret, Lexus márkájú testvéréből pedig 2000 fogyott. Valamivel több mint 11 ezret adott el a gyártó a csak a kontinensünkön kapható, a Stellantistól kölcsönzött Proace család elektromos változataiból.

Amerikában a BZ4X és a Lexus RZ együtt közel 15 ezer példányban fogyott.

Kína kapcsán csak becsülni tudunk adatot (ezért csillagoztuk az oszlopot), ugyanis a vállalat nem osztott meg konkrétumokat, szokásos eladási adat forrásaink pedig általában csak a Top 20 modellt listázzák, ahhoz pedig típusonként 100 ezer feletti darabszám kellene.

A BZ3X egy csak Kínában kapható modell, ami a BYD LFP aksiját használja. Egy visszahívás kapcsán tudjuk, hogy november 9-ig 25.815-öt gyártottak a típusból, és havonta nagyjából 2-3 ezer fogy belőle, így 30 ezerre becsüljük az éves eladást.

A BZ4X-ről az utolsó adatunk a tavalyi első negyedévről szól, 4794 fogyott belőle, de a modell nem igazán lett népszerű és november közepén már le is cserélték egy új Bozhi 4x nevű típusra (ez egyben egy új márka is). 17.500-at becsülünk neki.

Így nagyjából 6000 elektromos Toyotával nem tudunk csak elszámolni, ami a világ többi részén kerülhetett a vásárlókhoz.

Minden, ami villany

A Toyota természetesen jelentős portfólióval rendelkezik a különböző hibrid hajtások terén is, így készítettünk pár ábrát erről is.

A gyártó egyértelműen a hagyományos hibrid hajtás globális királya, tavaly 3,4 milliót adtak el ezekből az autókból. A konnektoros hibrid egyelőre náluk sem váltotta meg a világot, 125 ezer kelt el ezekből járművekből.

A hidrogénes Mirai kapcsán érdekes részlet, hogy a tavaly értékesített 3921 darabból 2737 (70%) az Egyesült Államokban talált gazdára.

A villanyautók kapcsán viszont már a megszokott Kína, Európa, USA a sorrend.

Kint van a gödörből a Volkswagen Csoport is

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.