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 Tegnap este nagyot fordult a világ, és egy új korszak kezdődött az amerikai autógyártás történetében, bemutatkozott ugyanis a világ első és egyetlen tisztán elektromos izomautója, a Dodge Charger új generációja. Sőt, a Stellantis autógyártó csoporthoz tartozó márka rögtön két villanyautóval ugrott neki az elektromos átállásnak, készül ugyanis kétajtós kupé, valamint négyajtós szedán is. A Dodge természetesen a hagyományosabb gondolkodású rajongóinak sem fordít hátat, így az új Charger továbbra is elérhető lesz olyan erőforrásokkal, mint például a 3 literes Twin Turbo I-6 Hurricane motor. Aki azonban elektromos hajtással szeretné élvezni maga alatt a teljesítményt, az hamarosan megteheti az STLA Large padlólemeznek köszönhetően, amely a Dodge izomautói alatt debütált. Az elektromos Charger két konfigurációban is elérhető lesz: a Charger Daytona R/T csúcsteljesítménye 469 lóerő, míg a Daytona Scat Pack változat 670 lóerőt kínál. Az utóbbi 3,3 másodperc alatt képes lefutni a 0-60 mérföld/órás sprintet (~96 km/h), amivel a Charger a világ leggyorsabb izomautójának számít – írja a Dodge. A negyedmérföldes szakaszt 11,5 másodperc alatt teljesíti az autó. Az összkerékhajtás alapfelszereltség minden típusban, és a duplamotoros hajtáslánchoz mindkét elektromos változatban bruttó 100,5 kWh akkumulátor biztosítja az energiát. Az R/T számára ez körülbelül 507 kilométeres, a Scat Pack esetében pedig 416 kilométeres hatótávot jelent. Az aksi maximális töltési teljesítménye 183 kW, ami egy közel 28 perces töltési időt von magával 20% és 80% között. A motorhangról egyébként azoknak sem kell lemondaniuk, akik elektromosan viszik haza a Chargert, a márka által levédetett Fratzonic Chambered Exhaust rendszer ugyanis a Hellcat üvöltését adja vissza. Az utastérben egy 10,25 colos kijelző mutatja a menetinfókat a kormány mögött, ám ez opcionálisan 16 colosra cserélhető. A 12,3 hüvelykes, a vezető felé döntött központi kijelző gyors hozzáférést biztosít az Uconnect 5 infotainment rendszerhez, a vezeték nélküli CarPlay/Android Autóhoz és a Dodge Connected Services szolgáltatáshoz. Az Uconnect 5 platform testreszabható, intuitív érintőképernyőjén olyan funkciókhoz lehet hozzáférni, mint a SiriusXM, a TomTom navigáció, az Amazon Alexa. A teljesen elektromos modellek új Navigator Charging Location funkciója tájékoztatja a vezetőt, ha a Dodge Charger Daytona töltésre szorul a célállomás eléréséhez, és megkeresi a lehetséges töltőállomásokat az útvonalon. A kupé változatok gyártása 2024 közepén indul a windsori létesítményben, a kanadai Ontarióban, a négyajtós típusok pedig 2025 első negyedévében követik őket. Árat egyelőre nem jelentett be a Dodge. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!