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 Az elmúlt években a Volkswagen Csoportnak alaposan meggyűlt a baja a szoftverfejlesztéssel, ami számos új modell gyártásának elindítására hatással volt. A helyzet azért is vált különösen kényelmetlenné a konszern számára, mert éppen egy vadonatúj padlólemez bevezetésére készült: a PPE (Premium Platform Electric) egy új technológiai ugrást képvisel a németek elektromos termékkínálatában, így nem véletlen, hogy a szoftveres problémák közepette inkább elhalasztották a piaci bevezetést. Idén azonban végre bemutatkozhatott az első modell a platformon, az új Porsche Macan, tegnap pedig az Audi is leleplezte a maga fejlesztését az új architektúrán. Audi Q6 e-tron quattro Az Audi Q6 e-tront a közepes méretű prémium SUV szegmensbe pozícionálja a gyártó. Hossza 4771 mm, szélessége 1993 mm, magassága 1648 mm, tengelytávolsága pedig 2899 mm, ami kényelmes utasteret kínál öt személy számára, bőséges lábtérrel a hátsó ülésen utazóknak egyaránt. Hátul 526 liternyi hely várja a csomagokat, a hátsó üléssor lehajtásával pedig összesen 1529 literrel lehet gazdálkodni. Emellett a motorháztető alatt is kialakítottak egy 64 literes tárolót (frunk) a kisebb csomagoknak és a töltőkábelnek. A Q6 e-tron egyik újdonsága a továbbfejlesztett OLED fényszórók, amelyek többféle egyedi világításprofil megjelenítését teszik lehetővé. Ezek működése alább látható. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/03/2024-03-22-audi-q6-e-tron-02.mp4 https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/03/2024-03-22-audi-q6-e-tron-01.mp4 A modell piaci bevezetése rögtön két változattal indul. A Q6 Quattro és az SQ6 egyaránt kétmotoros, összkerékhajtású rendszerrel van felszerelve, de előbbi 340 lóerő folyamatos és 456 lóerő csúcsteljesítményre képes, utóbbi azonban Launch Control nélkül is kiad magából 483 lóerőt, vele pedig 510 lóerőt is szabadjára tud engedni. A gyorsulásban ez mintegy 1,6 másodperces különbséget jelent: a Q6 e-tron quattro 5,9 másodperc alatt ér fel 0-ról 100 km/h-ra, míg az SQ6 e-tronnak ez mindössze 4,3 másodpercet vesz igénybe. A 800 voltos technológiának és a standard 270 kW maximális DC töltési teljesítménynek köszönhetően az Audi Q6 e-tronnal nem kell majd sokat időzni a töltőállomásokon, ideális esetben akár tíz perc alatt 255 km-re elegendő energiát tud felvenni az autó. Tízről 80 százalékra tölteni az aksit kb. 21 percet vesz igénybe. Csakúgy, mint a Porsche Macan esetében, egy 400 voltos töltőállomáson a 800 voltos akkumulátor automatikusan két egyenlő feszültségű akkumulátorra oszlik, amelyek párhuzamosan tölthetők 135 kW-tal. A modell támogatja a Plug & Charge funkciót, azaz az ezzel kompatibilis oszlopokon automatikusan megtörténik az azonosítás és a töltésindítás. Váltakozó áramú hálózaton maximum 11 kW-os teljesítményt kínál az Audi. A 12 modulból és 180 prizmatikus NMC cellából álló 100 kWh-s (nettó 94,9 kWh) akkumulátorral akár 625 kilométer hatótáv is elérhető lesz egy töltéssel. Audi Q6 e-tron SQ6 A PPE padlólemezhez a Volkswagen Csoport egy új, úgynevezett E3 1.2 elektronikus architektúrát fejlesztett. A végponttól végpontig terjedő (end-to-end) funkcióorientált architektúrát öt nagy teljesítményű számítógép hajtja, amely minden korábbinál komplexebb feladatok futtatását teszi lehetővé, új szintre emelve a jármű digitális képességeit. Az új infotainment most először használja az Android Automotive OS operációs rendszert. A tartalom mindig naprakész marad az éteren keresztüli frissítéseknek köszönhetően. Az infotainment megjelenítését egy 14,5 colos érintőkijelző végzi, amely hajlított panorámakijelzőt alkot a sofőr elé helyezett 11,9 colos képernyővel. A vásárlók opcionálisan Head-up Display-t is kérhetnek az autóba. Szintén opcionális az anyósüléshez tartozó 10,9 colos kijelző, melynek tartalma a Privacy funkciónak köszönhetően nem látható a sofőr számára, így az utas akár filmet is nézhet rajta menet közben. Az Audi Q6 e-tron quattro és SQ6 e-tron 74.700 és 93.800 eurós indulóáron rendelhető, a kiszállítások pedig a harmadik negyedévben kezdődnek. A későbbiekben két hátsókerék-hajtású típus is megjelenik. A modell gyártásának Ingolstadt ad otthont. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!