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 A hagyományos motorok fokozatos eltűnésével előtérbe kerülnek az elektromos egységek és a hozzájuk kapcsolódó hajtáselemek. Míg sokan attól tartanak, hogy ez rengeteg gyárbezárással és elbocsátással jár majd, a Stellantis kezébe tartozó szentgotthárdi Opel gyárban már február közepén is tudták, mit hoz a jövő. A szentgotthárdi Stellantis gyár (fotó: Stellantis) Így a motorkészítő üzem területén a napokban már meg is kezdték az elektromos hajtásmodulokra (EDM) optimalizált gyárcsarnok átalakítási munkáit. Az itt készülő alkatrészek fognak a Stellantis európai STLA autóiba kerülni. Az STLA platform a tisztán elektromos modellek közös nevezőjeként aposztrofálható, és 2026-ban mehet majd a piacra az első ilyen jármű. A gyártás magában foglalja az alkatrészek megmunkálását, illetve az elemek összeszerelését és tesztelését. Az itt készülő EDM elemek egyfajta három az egyben konfigurációt jelentenek, melyek magukban foglalják az elektromotort, a reduktort és az invertert is. STLA large platform A beruházás értékét 45 milliárd forintra becsülik, és egy merőben új fejezetet jelent a gyár termelésének 32 éves múltra visszatekintő történelmében. 1992-ben még itt kezdték ugyanis összerakni azokat a négyhengeres benzinmotorokat, melyek legtöbbje a szintén itt készülő Opel Astra F generációjába került – összesen egyébként több mint 11 millió belső égésű motort készítettek Szentgotthárdon. A jelenleg kihasználatlanul álló csarnok létezése az átépítés megkezdésével így új értelmet nyer: belépést az elektromos meghajtás világába. A Stellantis csoport az alábbi ikonikus márkákat tudhatja magáénak: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën és DS Automobiles, Dodge és Ram, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall valamint a Peugeot. Ezek közül jó néhányba kerül majd a szentgotthárdi hajtásmodulokból. A vállalat lépésével 110 új munkahely is létrejön, a termelés pedig 2026 második felében kezdődhet. Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!