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 A hagyományos motorok fokozatos eltűnésével előtérbe kerülnek az elektromos egységek és a hozzájuk kapcsolódó hajtáselemek. Míg sokan attól tartanak, hogy ez rengeteg gyárbezárással és elbocsátással jár majd, a Stellantis kezébe tartozó szentgotthárdi Opel gyárban már február közepén is tudták, mit hoz a jövő. A szentgotthárdi Stellantis gyár (fotó: Stellantis) Így a motorkészítő üzem területén a napokban már meg is kezdték az elektromos hajtásmodulokra (EDM) optimalizált gyárcsarnok átalakítási munkáit. Az itt készülő alkatrészek fognak a Stellantis európai STLA autóiba kerülni. Az STLA platform a tisztán elektromos modellek közös nevezőjeként aposztrofálható, és 2026-ban mehet majd a piacra az első ilyen jármű. A gyártás magában foglalja az alkatrészek megmunkálását, illetve az elemek összeszerelését és tesztelését. Az itt készülő EDM elemek egyfajta három az egyben konfigurációt jelentenek, melyek magukban foglalják az elektromotort, a reduktort és az invertert is. STLA large platform A beruházás értékét 45 milliárd forintra becsülik, és egy merőben új fejezetet jelent a gyár termelésének 32 éves múltra visszatekintő történelmében. 1992-ben még itt kezdték ugyanis összerakni azokat a négyhengeres benzinmotorokat, melyek legtöbbje a szintén itt készülő Opel Astra F generációjába került – összesen egyébként több mint 11 millió belső égésű motort készítettek Szentgotthárdon. A jelenleg kihasználatlanul álló csarnok létezése az átépítés megkezdésével így új értelmet nyer: belépést az elektromos meghajtás világába. A Stellantis csoport az alábbi ikonikus márkákat tudhatja magáénak: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën és DS Automobiles, Dodge és Ram, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall valamint a Peugeot. Ezek közül jó néhányba kerül majd a szentgotthárdi hajtásmodulokból. A vállalat lépésével 110 új munkahely is létrejön, a termelés pedig 2026 második felében kezdődhet. Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!