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 Mióta piacra került, nem volt olyan negyedév a Lucid Air történetében, hogy több példányt vegyenek az emberek, mint amennyit a vállalat gyártott. 2024 első negyedévében eljött ez az idő, ráadásul rekord eladási szám mellett. Lucid Gravity Az amerikai vállalat prémium limuzinját 1967 ügyfél választotta január 1. és március 31. között, ami az egy évvel korábbinál 40 százalékkal magasabb érték, az eddigi rekorder 2022 negyedik negyedévénél viszont nem sokkal, mindössze 45-tel több. Mivel közben a termelés 1728 példány volt – ami egyébként 25 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest –, így most először értékesített több járművet a vállalat, mint amennyit gyártott. Ebben persze nagy szerepe volt az év eleji akciózásnak, mely során simán is árat csökkentett a Lucid, továbbá a készletes autókat hatalmas kedvezményekkel igyekezett kiszórni. A gyengébb termelést valószínűleg a pénzhiány indokolja, hisz már tavaly augusztusban sem állt túl jól a cég szénája, bár a szaúdi hátszél miatt egyelőre nem úgy tűnik, hogy hamarosan becsődölne a vállalkozás. Ugyan a 239 darabbal magasabb értékesítési ráta önmagában nem húzza ki a gödörből, talán valami jó beindulását jelzi – eddig az elmúlt bő két évben egyébként úgy ötezerrel több autót készített a Lucid, mint amennyit el tudott adni. Az InsideEVs összeszedte egy grafikonon, hogy az elmúlt negyedévek során hogyan alakultak a számok: Forrás: InsideEVs.com 2023-ban egyébként összesen 8.428 autót gyártott (17 százalékos emelkedés ’22-höz képest), viszont csupán 6.001-et adott el, amelyek igencsak távol állnak a vállalat korábbi reményeitől (20-30 ezres éves számokkal is dobálóztak már az amerikaiak). Mindenesetre az internet felhasználóit egyébként érdekli az Air, a márka luxusszedánja, amit a korábbi keresési statisztikák is alátámasztanak, de valódi felélénkülésről a következő pár negyedév pozitív mérlegeit követően beszélhetünk igazán. Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!