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
auto

Ennél talán nincs feljebb – jön a Zeekr luxus kisbusza

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

A szedánok, SUV-k és komfortos kisbuszok után a high-end luxusbuszok piacán is szerencsét próbál a Zeekr. A kínai prémium elektromosautó-márka ráadásul nemcsak látszatra, hanem valójában igyekezett odatenni magát a négyüléses monstrummal.

Míg egyes márkák célszerszámként tekintenek a mini csapatszállítókra, és a lehető legtöbb helyet igyekeznek kihozni a legkisebb összegből, addig mások épp ennek ellenkezőjére hajtanak: a bőségesen rendelkezésre álló hely ad lehetőséget számukra a maximális komfort és luxus kibontakoztatására. A Volvót birtokló Geely tulajdonában álló Zeekr is utóbbi mellett tette le voksát, amikor megalkotta a 009-et, a Grand változattal pedig ezt most még egy kicsit tovább húzzák a kínaiak.

A jármű továbbra is egy kicsit megfaragott tégla formáját viseli kívülről, amin a különleges, 20 colos kovácsolt felnik – a Rolls-Royce megoldásához hasonlóan mindig fixált középső kupakokkal –, a tető szélein látható krómberakás, az A oszlop kettéosztása, a hátsó, tolóajtónál felhúzott övvonal és a legömbölyített orr igyekszik javítani. Mikrobuszhoz képest az összkép egyébként tetszetős, ám a lényeg nem itt található.

A belső az, amit igazán átszabtak a Zeekr emberei: a hatszemélyes kialakításból négyfőst csináltak, de nem csupán az egyik üléssor kiszedésével. Gyakorlatilag teljesen átalakították az utasteret. A lényeg a busz hátuljában található, ahol két darab különálló, minden földi jóval – kipárnázott, hangszóróval is felszerelt fejtámlákkal – ellátott fotel várja a szerencséseket, amik között egy hatalmas középkonzol található kihajtható tálcákkal és tárolókkal, illetve egy méretes kijelzővel a különféle funkciók irányításához. Persze nem ez a legnagyobb képernyő a mikrobuszban, az utasok ugyanis egy egyelőre nem tisztázott méretű, de az utastér nagyobb részét kitevő megjelenítőt nézhetnek, ami egyúttal elválasztja őket a vezetőfülkétől. Az amúgy sem rossz térérzetet tovább növeli az üveg panorámatető, a luxusélményért a bőr és fa installációk felelnek.

Az újdonság bemutatására egy hét múlva kerülhet sor, így egyelőre nincsenek hivatalos információk a műszaki tartalomról, de ha az alapot adó 009-ből indulunk ki, akkor egy 140 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyerheti majd az energiát. A teljesítmény 400 kW (544 lóerő) lehet, ami akár 4,5 másodperces százas sprintidőt eredményezhet – nem gyenge egy kisbusztól. A hatótáv a kínai – engedékeny – mérési szabvány szerint 822 kilométer is lehet, bár nehezen hihető, hogy egy ekkora jármű beéri 17 kilowattórával száz kilométerenként, de aki beruház majd egy ilyenre, valószínűleg nem a fogyasztáson fog fennakadni.

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

Kőrössy Balázs