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 A szedánok, SUV-k és komfortos kisbuszok után a high-end luxusbuszok piacán is szerencsét próbál a Zeekr. A kínai prémium elektromosautó-márka ráadásul nemcsak látszatra, hanem valójában igyekezett odatenni magát a négyüléses monstrummal. Míg egyes márkák célszerszámként tekintenek a mini csapatszállítókra, és a lehető legtöbb helyet igyekeznek kihozni a legkisebb összegből, addig mások épp ennek ellenkezőjére hajtanak: a bőségesen rendelkezésre álló hely ad lehetőséget számukra a maximális komfort és luxus kibontakoztatására. A Volvót birtokló Geely tulajdonában álló Zeekr is utóbbi mellett tette le voksát, amikor megalkotta a 009-et, a Grand változattal pedig ezt most még egy kicsit tovább húzzák a kínaiak. A jármű továbbra is egy kicsit megfaragott tégla formáját viseli kívülről, amin a különleges, 20 colos kovácsolt felnik – a Rolls-Royce megoldásához hasonlóan mindig fixált középső kupakokkal –, a tető szélein látható krómberakás, az A oszlop kettéosztása, a hátsó, tolóajtónál felhúzott övvonal és a legömbölyített orr igyekszik javítani. Mikrobuszhoz képest az összkép egyébként tetszetős, ám a lényeg nem itt található. Ultimate luxury unfolded in every detail. The 20-inch forged disc wheels have enchanting laser-etched finish. Stay tuned for the Grand reveal. #Zeekr009Grand pic.twitter.com/sZFtFshw0R — ZEEKR (@ZEEKRGlobal) April 11, 2024 A belső az, amit igazán átszabtak a Zeekr emberei: a hatszemélyes kialakításból négyfőst csináltak, de nem csupán az egyik üléssor kiszedésével. Gyakorlatilag teljesen átalakították az utasteret. A lényeg a busz hátuljában található, ahol két darab különálló, minden földi jóval – kipárnázott, hangszóróval is felszerelt fejtámlákkal – ellátott fotel várja a szerencséseket, amik között egy hatalmas középkonzol található kihajtható tálcákkal és tárolókkal, illetve egy méretes kijelzővel a különféle funkciók irányításához. Persze nem ez a legnagyobb képernyő a mikrobuszban, az utasok ugyanis egy egyelőre nem tisztázott méretű, de az utastér nagyobb részét kitevő megjelenítőt nézhetnek, ami egyúttal elválasztja őket a vezetőfülkétől. Az amúgy sem rossz térérzetet tovább növeli az üveg panorámatető, a luxusélményért a bőr és fa installációk felelnek. Az újdonság bemutatására egy hét múlva kerülhet sor, így egyelőre nincsenek hivatalos információk a műszaki tartalomról, de ha az alapot adó 009-ből indulunk ki, akkor egy 140 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyerheti majd az energiát. A teljesítmény 400 kW (544 lóerő) lehet, ami akár 4,5 másodperces százas sprintidőt eredményezhet – nem gyenge egy kisbusztól. A hatótáv a kínai – engedékeny – mérési szabvány szerint 822 kilométer is lehet, bár nehezen hihető, hogy egy ekkora jármű beéri 17 kilowattórával száz kilométerenként, de aki beruház majd egy ilyenre, valószínűleg nem a fogyasztáson fog fennakadni. 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 Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!