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
auto
2024. 05. 03. péntek

Kérem az ID-t! – perlik a Volkswagent a névhasználata miatt

egyéb

Pert indított a német Identytec a Volkswagen ellen az ID. jelölés használata miatt. A hildesheimi központú, gyártási automatizálással foglalkozó vállalat április elején megjelent közleményében azt írja, hogy az ID. rövidítést már mintegy 15 éve alkalmazza különböző formákban a termékein, és 2013 óta számos olyan védjegyet jegyeztetett be, amely tartalmazza ezt az előtagot, mint például az ID.CONNECTOR, ID.SHELF, ID.TAG, ID.ADD, ID.WEIGH, ID.LASER, vagy az ID.TRACK.

Az Identytec elmondása szerint már egy ideje érkeznek megkeresések hozzájuk jelenlegi és potenciális üzleti partnerektől arról érdeklődve, hogy milyen kapcsolat áll termékeik és a Volkswagen MEB platformos, teljesen elektromos meghajtású modelljei között, melyek mindegyike az ID. előtagot viseli nevében (ID.3, ID.Buzz, stb.). Ráadásul az autógyártó portfóliójában nem csupán az autók kapták meg az ID. jelölést, hanem számos más fejlesztés is, például az ID. Light, amely a cég fénytechnológiáját jelöli, vagy az ID. Charger, amely a wolfsburgi autóóriás fali töltőjének neve. Az Identytec hozzáteszi, hogy előfordult olyan eset is, amikor ügyfelei azt hitték, termékeit a Volkswagennel közösen fejleszti.

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

Az Identytec úgy véli, hogy ez a hasonlóság ahhoz a feltételezéshez vezethet, hogy az Identytec – mint egy közepes méretű, családi vállalkozás – másolja a Volkswagen védjegyeit, ezért döntöttek a jogi lépés mellett. Hozzáteszik, hogy megpróbálták az ügyet bíróságon kívül rendezni, de ezek a tárgyalások sikertelennek bizonyultak, így végül a Hamburgi Kerületi Bírósághoz fordultak.

Közleményében a cég továbbá azt is megjegyzi, hogy a Volkswagen Csoport az ügyfelei közé tartozott, és több olyan termékét is megvásárolta, amelynek neve tartalmazza az ID. előtagot, így aligha állíthatja, hogy nem tudott ezek létezéséről. Az Identytec megtudta, hogy bár a Volkswagen ID. sorozata 2020-ban jelent meg a piacon az ID.3-mal, a gyártó már 2017 novemberében benyújtott védjegybejelentéseket, ám még ez is négy és fél évvel később történt, mint saját védjegybejegyzései.

A történet további érdekessége, hogy a két cég közötti konfliktus már 2019-ben kirobbant, amikor a Volkswagen panaszt tett az Identytec védjegyei ellen a Német Szabadalmi és Védjegyhivatalnál, ám az autógyártó utólag elismerte, hogy nem vette figyelembe, hogy az Identytec ID. tagot viselő védjegyeit korábban jegyezték be, és elismerte hibáját.

A német Automobilwoche megkereste a Volkswagent, melynek szóvivője azt felelte, hogy a vállalat sajnálja a korábbi beszállítóval folytatott jogvitát és hozzátette, hogy igyekeztek előzetesen peren kívül megállapodni, de a Volkswagen többszöri megkeresése és a konstruktív beszélgetések ellenére a felperes nem fogadta el a VW egyezségi javaslatát.

Úgy tudni, hogy a bírósági meghallgatás időpontját egyelőre nem tűzték ki, de a német sajtó szerint valamikor a nyár vége fele kerülhet erre sor.

Az electrive.com hírportál megjegyzi, hogy az elektromos autók nevéről folytatott új autóipari per épp akkor kezdődik, amikor az előző véget ért: nemrég ugyanis a Müncheni Felsőbb Tartományi Bíróság az Audinak adott igazat a kínai riválisával, a NIO-val folytatott, immár több mint két éve tartó jogvitában.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.