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 Stratégiai szándéknyilatkozatot írt alá a Volvo Cars és a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) az akkumulátor-újrahasznosítás területén való intenzív együttműködésről. A partnerek közös célja az elektromos autókban használt akkumulátorok újrahasznosításának népszerűsítése, és ezáltal a járművek karbonlábnyomának csökkentése a teljes életciklus alatt. A tervek szerint a Volvo összegyűjti az eladott elektromos autóiból kikerülő használt, valamint a gyártás során keletkező hibás hulladékakkumulátorokat, amiket partnerei szétszerelnek, és kinyerik belőlük az értékes ásványkincseket. A vállalat elmondása szerint a nikkel, kobalt, lítium, és más fémek akár több mint 90 százaléka is visszanyerhető az eljárás során. Ezt követően a másodnyersanyagok a CATL gyárába kerülnek, ahol vadonatúj akkumulátorcellák készülnek belőlük – ezek pedig visszakerülnek a Volvóhoz, hogy új elektromos modellekben találjanak otthonra. Forrás: Volvo Cars „A megállapodás fontos mérföldkő az akkumulátor-újrahasznosítás és körforgásos üzleti modellek kialakításában Kínában” – mondta Tan Libin, a CATL alelnöke. A használt akkumulátorok kezelésének kérdése ráadásul kezd egyre égetőbbé válni, nem csupán azért, mert rohamosan növekednek a villanyautó-eladások az országban és szerte a világban, hanem mert egyre több használatban lévő elektromos jármű éri el élettartamának végét. A Volvo Cars egyébként 2019-ben írt alá hosszú távú, több milliárd dolláros megállapodást a CATL-lel akkucellák beszerzéséről a Volvo és Polestar modellekhez. Az akkumulátor-újrahasznosítás témájával nemrég mi is részletesen foglalkoztunk: utánajártunk, mi történik Magyarországon az akkuhulladékkal. Kinek a problémája a villanyautók veszélyes akkuhulladéka? Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!