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 Stratégiai szándéknyilatkozatot írt alá a Volvo Cars és a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) az akkumulátor-újrahasznosítás területén való intenzív együttműködésről. A partnerek közös célja az elektromos autókban használt akkumulátorok újrahasznosításának népszerűsítése, és ezáltal a járművek karbonlábnyomának csökkentése a teljes életciklus alatt. A tervek szerint a Volvo összegyűjti az eladott elektromos autóiból kikerülő használt, valamint a gyártás során keletkező hibás hulladékakkumulátorokat, amiket partnerei szétszerelnek, és kinyerik belőlük az értékes ásványkincseket. A vállalat elmondása szerint a nikkel, kobalt, lítium, és más fémek akár több mint 90 százaléka is visszanyerhető az eljárás során. Ezt követően a másodnyersanyagok a CATL gyárába kerülnek, ahol vadonatúj akkumulátorcellák készülnek belőlük – ezek pedig visszakerülnek a Volvóhoz, hogy új elektromos modellekben találjanak otthonra. Forrás: Volvo Cars „A megállapodás fontos mérföldkő az akkumulátor-újrahasznosítás és körforgásos üzleti modellek kialakításában Kínában” – mondta Tan Libin, a CATL alelnöke. A használt akkumulátorok kezelésének kérdése ráadásul kezd egyre égetőbbé válni, nem csupán azért, mert rohamosan növekednek a villanyautó-eladások az országban és szerte a világban, hanem mert egyre több használatban lévő elektromos jármű éri el élettartamának végét. A Volvo Cars egyébként 2019-ben írt alá hosszú távú, több milliárd dolláros megállapodást a CATL-lel akkucellák beszerzéséről a Volvo és Polestar modellekhez. Az akkumulátor-újrahasznosítás témájával nemrég mi is részletesen foglalkoztunk: utánajártunk, mi történik Magyarországon az akkuhulladékkal. Kinek a problémája a villanyautók veszélyes akkuhulladéka? Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!