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 A Polestar két évvel ezelőtt jelentette be együttműködését az extrém gyorsan tölthető, szilícium alapú anóddal működő akkumulátorának fejlesztésén dolgozó StoreDottal, tavaly novemberben pedig azt is elárulták a partnerek, hogy idén már a svéd-kínai elektromosautó-gyártó vállalat prototípusában fogják tesztelni a cellákat. Ez a minap sikeresen megtörtént. A teszt során a StoreDot Extreme Fast Charging (XFC) akkutechnológiájával felszerelt Polestar 5 prototípust csatlakoztattak a töltőre, és az előzetes várakozásoknak megfelelően mindössze 10 perc alatt töltötték fel az aksit 10%-ról 80%-ra. A teljesítmény 310 kW-ról indulva egyenletes maradt, és rövid időre a töltés végén a 370 kW-ot is meghaladta. A StoreDot celláit ez előtt csak egyesével, laboratóriumi körülmények között tesztelték, ez volt az első alkalom, hogy akkucsomagként, működő autóprototípusban tették próbára. A vállalat számításai szerint a 77 kWh-s akkupakk, ami potenciálisan legalább 100 kWh-ra bővíthető, 10 perc alatt 320 kilométerre elegendő energiát képes felvenni egy közepes méretű személyautó esetén. Noha a Polestar 5 megvásárolható példányait majd az SK On akkumulátorával szerelik, az együttműködés célja végső soron az, hogy a technológia idővel a kínai tulajdonban lévő teljesítménymárka sorozatgyártott modelljeiben is megjelenhessen. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!