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 November 9-én csütörtökön került megrendezésre az eddigi legelső Polestar Day, ahol a Volvo Cars tulajdonában lévő teljesítménymárka összes, a következő néhány évben piacra kerülő modellje kamerák elé állt. A közönség láthatta a Polestar 3-at, 4-et, 5-öt, valamint a Precept és az Electric Roadster Concept tanulmányokat, de még a formatervező tanulók által megálmodott Synergy is szerepelt. A Los Angeles-i eseményen számos projektről és együttműködésről szórt el információmorzsákat a svéd vállalat, többek között elárulta azt is, hogy 2024-ben bemutatkozik egy Polestar 5 prototípus a StoreDot extrém gyorsan tölthető akkumulátorával. A Polestar is kér a szupergyorsan tölthető akkumulátorból A partnerek célja sorozatgyártásba vinni azt az úgynevezett 100-in-5 zacskós cellatechnológiát, amely mindössze 5 perc töltéssel 100 mérföld, azaz 160 kilométer hatótávval képes az autót ellátni. Ha a projekt sikeresnek bizonyul, a Polestar lesz a legelső vállalat, amely életnagyságú, vezethető prototípusban prezentálja a technológia képességeit, ez pedig egy fontos lépés lesz afelé, hogy sorozatgyártású villanyautókba integrálhassák a cellákat. A StoreDot, mely a 100-in-X termékfejlesztési terv során egyre rövidebb időt akar elérni a 100 mérföld hatótáv betöltésében, nemrég újabb ígéretes bejelentéssel örvendeztette meg a befektetőit: tesztjeik alapján az akkumulátoruk semmivel sem öregedett gyorsabban a villámtöltés során, mintha lassan töltötték volna. A cellákat 10% és 80% töltöttség között extrém gyorsan, 10 perc alatt töltötték fel (10% alatt és 80% felett lassan), egymás után ezerszer, és ugyanolyan degradációval szembesültek, mint azoknál a celláknál, ahol végig, 0-ról 100-ra lassú, 1C töltést alkalmaztak. A Polestar 5 egyébként most először volt álcafólia nélkül látható, de nincs egyedül az, aki úgy érzi, hogy már látta ezt az autót, ugyanis külsőre szinte kiköpött mása a Precept tanulmánynak, mindössze felkészítették a gyártásra a visszapillantó tükrökkel és a hagyományos módon nyíló ajtókkal. A modellről egyelőre kevés a hivatalos információ, ugyanis majd csak 2025-ben kerül piacra, azt viszont tudjuk, hogy egy új, skálázható, páratlanul könnyű alumínium padlólemez kerül alá. Úgy tudni, hogy a legerősebb változat 650 kW (871 lóerő) teljesítménnyel érkezik, a modell által elérhető legnagyobb hatótáv pedig 595 km körül várható. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!