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
auto
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

2021-es megjelenése óta az e-tron GT quattro képviseli az igazi elektromos sportosságot az Audi kínálatában, és ezt a címet egyelőre nem is veszi el tőle senki, sőt, a vadonatúj modellfrissítéssel csak még erőteljesebben kapaszkodik a pozíciójába. Nagyobb aksi, gyorsabb töltés, és plusz teljesítmény is érkezik a csinos villanyautóhoz.

Audi S e-tron GT, Audi RS e-tron GT Performance, és Audi RS e-tron GT

Az e-tron GT a Porsche Taycan J1 elnevezésű padlólemezére épül, és a stuttgarti testvérmárka által bevezetett átfogó frissítések után várható volt, hogy a négykarikás csapat terméke is kap valami hasonlót.

A műszaki frissítéssel egyben bővül is az e-tron GT modellcsalád, s immár három változatban lehet megvásárolni a járművet. A belépő szintű típus továbbra is az S e-tron GT nevet viseli, de immár 500 kW teljesítmény leadására képes, és 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról száz kilométer/órára. Az RS e-tron GT ezzel szemben akár 630 kilowattot is kisajtol magából, és alig 2,8 másodperc szükséges a százas gyorsuláshoz. A harmadik verzióba még ennél is több erőt tápláltak: a vadonatúj RS e-tron GT Performance 680 kW csúcsteljesítménnyel büszkélkedik, s így ez az Audi által valaha gyártott legerősebb utcai autó. Álló helyzetből 100 km/h-ra akár 2,5 másodperc alatt is képes felgyorsulni.

Audi RS e-tron GT Performance

Mindhárom típusban közös, hogy duplamotoros összkerékhajtással rendelkeznek. Az RS változatokban egyébként egy újonnan fejlesztett motort szerelnek hátulra, amely 10 kilóval könnyebb elődjénél. Emellett a regeneratív fékezési teljesítmény is 290-ről 400 kW-ra nőtt.

Az e-tron GT a hajtáslánc fejlesztéseinek köszönhetően hatékonyabb lett, de a megnövekedett hatótáv elsősorban a nagyobb akkukapacitásnak köszönhető. A továbbfejlesztett cellakémia jóvoltából az aksi bruttó 105, nettó 97 kWh-ra hízott a korábbi 93,4/84 kWh-ról. Az S e-tron GT esetében ez 609 kilométeres hatótávot jelent a WLTP ciklus szerint, az RS e-tron GT 598 km-t tud egy töltéssel, a Performance verziónál pedig 592 km-t adott meg a gyártó.

Audi S e-tron GT

A töltés is gyorsult, DC hálózaton az e-tron GT akár 320 kW-tal is fogadhatja az elektromosságot, ami ideális körülmények között 18 perces töltést jelent 10%-ról 80%-ra. Talán még ennél is fontosabb, hogy alacsonyabb hőmérséklet mellett is magasabb teljesítményre képes az akku a korábbihoz képest. AC hálózaton a 11 kW-os fedélzeti töltő az alap, a 22 kW pedig opcionális.

Ami a dizájnt illeti, az Audi tervezői ügyeltek arra, hogy a három típus különbözzön egymástól, így számos dizájnelem például kizárólag az RS Performance változaton bukkan majd fel, de összességében nem történt hangsúlyos újratervezés a modell eddigi megjelenéséhez képest.

Audi RS e-tron GT

Hazánkban egyelőre csak az S e-tron GT és az RS e-tron GT kapható a korábbi hajtásláncokkal bruttó 53.179.980, valamint 61.908.690 forintért. Németországban már rendelhetők a megújult típusok és a Performance változat is. Az S e-tron GT ára 126.000 eurótól, az RS e-tron GT 147.500 eurótól, az RS e-tron GT Performance ára pedig 160.500 eurótól kezdődik.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.