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 Öt európai országban kezdődött meg az új Nio EL8 értékesítése a napokban: Svédországban, Norvégiában, Németországban, Dániában, és Hollandiában is már továbbfejlesztett technológiával és kibővített felszereltséggel lehet megvásárolni a kínai autómárka zászlóshajóját. A kiszállítások szeptemberben indulnak. Az elektromos SUV neve ne tévesszen meg senkit, arról az ES8-as modellről van szó, amely elsőként érkezett a kontinensünkre a sanghaji székhelyű autógyártó kínálatából, ám az Audival szemben elvesztett per következtében névváltoztatásra kényszerült a vállalat – ez nem csupán az ES8-at érintette, hanem az ES6-ot és ES7-et is, amelyek immár EL6 és EL7 néven szerepelnek az európai palettán. Az EL8 átkerült a márka újabb, NT 2.0-s padlólemezére, amelybe két villanymotort integráltak a mérnökök 480 kW-os összteljesítményért és 850 Nm nyomatékért. Az autóhoz 100 kWh-s és 75 kWh kapacitású akkumulátor is választható, előbbit akár 240 kilowattal is lehet tölteni DC hálózaton, így mintegy 20 perc alatt elérhető a 80%-os töltöttség 10%-nál indítva a töltést. A nagyobb akkumulátorral 510 km körül alakul a modell hatótávolsága a WLTP ciklus szerint, a 75 kilowattórás akkuval pedig mintegy 390 km várható. Az 5099 mm hosszú, 1750 mm magasságú, 2199 mm széles és 3070 mm-es tengelytávval gyártott EL8 bőséges helyet kínál hat személy számára a három üléssorban. Az alapkivitelben a második sor két ülését egy középső folyosó választja el egymástól. A magasabb luxust ígérő EL8 Executive-ban a folyosót egy hűtőszekrénnyel ellátott középkonzol váltja fel. Ennek a változatnak az alapára 5000 euróval drágább a standardnál. A harmadik sor ülései elektronikusan egy gombnyomásra leengedhetők, így az alap 265 literes csomagtér 810 literesre bővül. A Nio tájékoztatása szerint az EL8-ban egy továbbfejlesztett, 16,3 hüvelykes head-up kijelző kapott helyet, amely kiegészíti a pilótafülke közepén található 12,8 hüvelykes kijelzőt és a kormány mögötti 6,6 hüvelykes kijelzőt. Az alapmodell legolcsóbban 82.900 euróért vásárolható meg Németországban akkumulátor nélkül, ebben az esetben a vásárlóknak akkumérettől függően 168, vagy 289 eurós havi díjat kell fizetniük az akkumulátor bérléséért. Aki akkumulátorral vásárolja meg a modellt (és ezzel lemond az akkucsere-állomások használatáról), a 75 kWh-s változatért legkevesebb 94.900 eurót, a 100 kWh-s verzióért pedig 103.900 eurót kell fizetnie. Az electrive.com kérdésére a Nio elmondta, hogy az EU büntetővámja nem befolyásolja az európai terveket, ám problémát jelent a cégnek, az EL8 árazását viszont úgy alakították ki, hogy tartható legyen még a megemelt tarifával is. A Nio a 2021-es európai piacra lépése óta az EL8, ET7, EL7, ET5, ET5 Touring és EL6 modelleket vezette be. Alább két tesztünk is olvasható. Villámteszt: NIO ET7 Villanyautó teszt: NIO EL7 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!