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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Bajban van a komáromi és iváncsai akkugyárak koreai anyacége

üzlet

Most már az egymást követő tizedik negyedévben veszteséges az SK On akkugyártó, amely hazánkban is rendelkezik két üzemmel.

Lassan pénzt kellene keresniük.

Átalakítás

Az SK Grouphoz tartozó SK On a világ negyedik legnagyobb akkugyártója a CATL, a BYD és az LG ES után. A céget 2021-ben választották le külön leányvállalatba, és mostanáig több mint 14 milliárd dollárt pumpált bele a konszern.

Az SK Group egy szinte felfoghatatlan méretű cégcsoport, Koreában a második legnagyobb, de az alapítása óta veszteséges akkus üzletág számláit már ők sem tudják tovább fizetni.

A Totalcar által idézett Financial Times összeállítása szerint az anyavállalat most több opciót is fontolgat, köztük azt is, hogy más, nyereséges leányvállalataikkal vonják össze az akkugyártót. Ez persze az alapvető problémát nem oldja meg, ami pedig az, hogy az SK kicsit túl későn szállt fel az akku-vonatra, így jelentős kedvezményeket kellett adnia ügyfeleinek.

Mindeközben folyamatosan terjeszkedtek, például hazánkban Iváncsán már a második gyárukat húzták fel, ám ennek a programnak nem jött jól a lassuló villanyautó-piac. Az üzleti lap által megkérdezett elemzők szerint főleg az amerikai autógyártók eredményei tettek be a cégnek. A General Motors például korábban azt hirdette, hogy 2025-re már évi egymillió villanyautót gyárt majd, és beéri a Teslát, ám ehhez képest negyedévente pár tízezer elektromos járműnél tart csak.

A Reuters összeállítása szerint az SK On mostanra mintegy 1,7 milliárd dolláros adósságot halmozott fel és a hitel/saját tőke arány 188%-ra romlott a mérlegben.

Az anyacég SK Group két napos válságtanácskozást tart a stratégia kialakítására, de úgy hírlik, az akkumulátorok továbbra is a három fő technológia irány egyike lesznek, így az üzletágat nem adják fel (vagy el).

A vállalat egyébként két hónapja több száz kölcsönzött munkaerőt küldött el az iváncsai gyárából, de azóta már újra toboroznak hazánkban is.

Több száz embert küldtek el az iváncsai akkugyárból

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.