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 1,5 millió autó visszahívását jelentette be a BMW és egyúttal figyelmeztette befektetőit, hogy 2024-es eladási darabszáma és nyeresége el fog maradni a korábban tervezettől. A német szaksajtó szerint azonban nem lehet mindent a Continental blamájára fogni. Nem néz ki jól Bár az autógyártó szerint veszélyt önmagában nem jelent, és ehhez kapcsolódó balesetről sem tudnak, nem vet jó fényt a márka renoméjára, hogy a fékrendszer hibája miatt kell visszahívniuk 1,5 millió autót. Csak összehasonlításképp ez akkora szám, hogy a vállalat egy teljes évi gyártásnak 60 százalékát teszi ki és nem lehet szoftverfrissítéssel orvosolni, be kell fáradni a javításhoz a márkaszervizbe. Bár a bajorok voltak annyira elegánsak, hogy nem hozták nyilvánosságra a beszállító nevét, sajtóhírek szerint egyértelműen a Continental MK C2 fékrendszeréről van szó. Állítólag ez a hiba vezetett oda, hogy az autógyártó még márciusban kizárta a neves beszállítót minden új projektből. Az IBS (integrált fékrendszer) előrelépést jelentett az alkatrészek számának tekintetében, ám az egyik komponens hibája miatt nem csak a fékerő-rásegítés hiányozhat váratlanul, kieshet az ABS és az ESP is, ami meglepheti az autóst. Tehát attól nem kell tartani, hogy az autókkal nem lehet megállni, de váratlanul érheti a sofőrt, hogy hirtelen nagyobb erő kell a fékezéshez, vagy hogy nem segíti az ABS, illetve a menetstabilizáló a munkáját. A visszahívásban számos 2022-2024 között gyártott típus, így a BMW 2 Active Tourer, az X1, X2 és XM modellek, egyes X5 és X6 változatok, valamint az 5-ös és 7-es sorozat, illetve a BMW Alpina XB7 érintettek. A hibás alkatrészből jutott azonban a csoporthoz tartozó Mini Cooper SE és Mini Countryman, valamint egyes Rolls-Royce modellekbe is. Problémák sora A vállalat elsősorban ezzel magyarázza, hogy növekedés helyett csökkenni fognak 2024-es eladási számai, és a korábban prognosztizált 8-10 százalékról 6-7 százalékra csökken majd az EBIT nyereség is. A visszahívás több száz millió eurós költségeinek egy részét minden bizonnyal a beszállítón verik majd le, de jelenleg áll több típus kiszállítása is, mivel ezeket át kell vizsgálni, mielőtt elhagyják a gyárat. A cég egyébként első körben egy szoftverrel teszteli le, hibás-e a kérdéses alkatrész, ám ha az tényleg cserére szorul, akkor ez autónként 3,5 órát vesz igénybe – írja az Auto Motor und Sport. Az eset pikantériája, hogy a probléma már legalább március óta ismert, ám akkor még csak 370 ezer autóról gondolták, hogy érintett lesz. Ám a cég csökkenő eladásainak és nyereségének ez csak részmagyarázata az Automobilwoche iparági szaklap szerint. Mint írják, a vállalat eladásai továbbra is csökkennek a világ legnagyobb autópiacán, Kínában, ahol az első félév után -4,3%-on voltak. Ezt a cég igyekezett a Mini modellváltásával magyarázni, de állítólag már a saját modelljeik iránt is csökkent a kereslet. A harmadik probléma a lap szerint a cég villanyautóin realizált alacsony nyereség. Bár a vállalat a német gyártók közül egyedüliként szép növekedést mutatott az elmúlt években ezen a téren, de ezekkel messze nem keresnek annyit, mint hagyományos kínálatukon. A lap idézi a gyártó pénzügyi igazgatója Walter Mertl év eleji szavait, amikor a szakember elismerte, hogy a villanyautókon keresett pénz még nem éri el a hagyományosok haszonkulcsát és 2026 előtt erre nem is lehet számítani. Tűzveszélyes lehet az elektromos Mini, globális visszahívást rendeltek el rá Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!