PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtZmFjZWxpZnQvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNS1mYWNlbGlmdC8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstNjAweDUwMC12Mi5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtdjIucG5nIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNWZsLWJhbm5lcmVrLTE5NDB4NTAwLXYyLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 09. 19. csütörtök

Már 100 millió darabot gyártottak a Tesla új akkucellájából

elektromosautó-akkumulátor

A 2020 szeptemberi akkunap óta fokozott figyelem kíséri a Tesla első saját akkucellájának gyártását. Az utóbbi időben több pozitív hír is érkezett a gyártási mennyiség és a technológia kapcsán.

Most is egy fontos mérföldkőről számoltak be.

100 millió és 90

A Tesla szeptember 14-én jelentette be, hogy akkugyáraikban eddig összesen 100.000.000 darabot gyártottak az új 4680-as formátumú akkucellájukból, amelynek harmadik generációja még idén év végén bemutatkozik.

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

A fenti darabszám tehát a Tesla összes akkugyárának együttes termelése, ami a 4680-asok kapcsán praktikusan valószínűleg a fremonti Kato Road pilot üzemét, illetve a Giga Texas-t jelenti. (A Giga Berlin akkugyára jelenleg csak Texas keze alá dolgozik).

A cég akkugyártását szorosan követők becslése szerint Kato Road nagyjából 10 millió darabbal veszi ki a részét az eredményből, így a Giga Texas 90 millió cellánál járhat.

50 millió 4680-as akkucellánál jár a Tesla texasi gyára

Az alábbi grafikonon jól látszik a gyártási ütem meredek emelkedése: az 50 milliót június elején érték el, tehát nagyjából három hónap alatt készül 40 millió akkucella a texasi üzemben.

A 4680-as cellák első generációja a mérések szerint 86,5 Wh kapacitással rendelkezett, ami a tavaly ősz óta a Cybertruck részére készített második generációnál 95,2 Wh-ra emelkedett.

Így számításaink szerint az autógyártó eddig 7,6 GWh-nál járhat, amelynek nagyjából a fele, 3,6 GWh az utolsó három hónapban készült el.

A fenti számok alátámasztják, hogy az új akkucella elérhetősége már nem szűk keresztmetszet a Cybertruck gyártása kapcsán – a jármű egyébként az utóbbi három hónapban rendre elnyerte a legnagyobb darabszámban eladott elektromos pickup címét az Egyesült Államokban.

Felzárkózott a Tesla új akkucellája az élvonalhoz

A figyelem középpontjában most az akkucella harmadik generációja áll, amelynek gyártása az idei negyedik negyedévben indul. Ez már teljesen szárazelektródás gyártástechnológiával készül majd, amelynek előnye a kisebb környezeti lábnyom, energia- és vízigény.

A Panasonic is elkészült a saját 4680-as akkucelláival

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.