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 Kicsit megkeverte a Tesla az év végét. A Model 3 frissítése Európában amúgy is jól sült el, eladásai idén 24 százalékkal emelkedtek. Most egy új, még nagyobb hatótávú változat érkezése mellett az árak is csökkentek, így még népszerűbb lehet a típus. Igen, nálunk is olcsóbb lett. Benyelik a vámot Úgy néz ki, az autógyártó mindent meg akar tenni, hogy ha már a növekedés elmarad idén, legalább ne csökkenjenek eladási számai. A Model 3 európai kínálata érdekesen alakult át ma reggelre. Kezdjük mindjárt a lista alján: a legolcsóbb hármas még olcsóbb lett, a kisakkus változat 16,67 millió forinttól vihető el, ami 5,6 százalékos árcsökkentés. A típus árát legutóbb júliusban változtatták, akkor emeltek a közelgő 21 százalékos extra EU vám miatt. Ám később a gyártó bebizonyította az Unió vizsgálóbizottságának, hogy ők nem kaptak akkora kínai támogatást, mint azt az illetékesek feltételezték, ezért az összes autómárka közül a legkisebb, 7,8 százalékos kiegyenlítő vámot kaptak csak. A kisakkus Model 3 ára így ma reggelre egymillió forinttal csökkent, gyakorlatilag a 2021. decemberi árszintre állt vissza. A másik árcsökkentés a Long Range AWD modellt érinti, amely 20,57 millióba, azaz szinte forintra annyiba kerül mostantól, mint az EU júliusi döntése előtt. A Performance modell ára most nem változott. Villámteszt: Tesla Model 3 Performance – kulturáltan tépi le az arcodat Legnagyobb hatótáv De a kisakkus, és a nagyakkus összkerekes verzió árváltozásai mellett szolgált még egy meglepetéssel a gyártó ma reggeli sajtóközleménye. Bemutatták a Long Range RWD verziót, amelyben csak egy motor van, cserébe 702 WLTP kilométerre képes, ami 24 kilométerrel több, mint az összkerekes változat. Persze az új verzió leginkább azért fontos, mert így kisebb a lyuk az árlistán. Aki fél, hogy a kisakkus nem lesz elég neki, de nem akar négymilliót fizetni a nagyobb akkupakkért, az most 18,87 millióért megkaphatja a nettó 75 kwh-s LG cellás aksit, egy motorral. De biztosan számít a lélektani 700 kilométeres hatótáv átlépése is, ha más nem, marketing szempontból, és az sem utolsó, hogy az újdonság 702 WLTP kilométerét minden idők legnagyobb hatótávú Model 3-asaként hirdethetik. A gyártó szerint a Model 3 Long Range hátsókerék-hajtású változata egy teljes kilométert képes megtenni annyi energia felhasználásával, amennyi egy fagyasztott készétel felmelegítéséhez szükséges egy mikrohullámú sütőben. Az új változatban azonban nincs nagyobb akkupakk, egyszerűen az eggyel kevesebb motor számít ennyit a hátsókerék-hajtású verziónál. És hogy ez a valóságban mekkora hatótávot jelenthet? A kisakkus hátsókerekes Model 3 tavaly télen, téli gumikkal, fűtéssel 334 kilométeres autópálya hatótávot* mutatott tesztünkben, míg nyáron, a szupertakarékos Michelin e-Primacy abroncsokkal ez 431 kilométerre nőtt. Ezek alapján az új Long Range RWD valós autópálya hatótávját nyáron 540, télen 420 kilométerre saccolnánk, de ha kapunk belőle majd le is mérjük. *Autópálya hatótávjainkat 110 km/h átlagsebességgel kalkuláljuk, mert a tapasztalat szerint 130-as tempomattal a forgalom, terelések és egyéb körülmények miatt ennyi a hosszú utak végén az átlag. Villámteszt: Model 3 (Highland) – tényleg jól fogyaszt? Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!