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 A magyar villanyautó-flottáról szóló sorozatunk utolsó részében megmutatjuk pár különleges, vagy érdekes típus számait. 2025 februárjában sorozatunk folytatódik az idei adatokkal. Soha nem találtad volna ki, melyik márkából van a legtöbb elektromos Magyarországon Különleges eset Válogatásunk némileg szubjektív, de megpróbáltuk a Datahouse adataiból kigyűjteni, melyek a legérdekesebb, legkülönlegesebb villanyautók a 42 ezer darabos magyar flottában. Márka Típus 2023 PORSCHE TAYCAN 170 Kezdjük a felsorolást egy drága sportautóval, amely nem csak dizájnjával, minőségével, de 45-105 millió forint közötti árcédulájával is kiérdemli helyét ezen a listán. Porsche Taycan A Porsche Taycant nem kell túlzottan bemutatni, de érdekesnek találtuk, hogy még 2021-ben csak 55, 2023 végére már 170 darab volt belőlük az országban. Hogy ez sok vagy kevés, azt nem tudjuk, de sokkal kevésbé ritka a német sportautó hazánkban, mint gondoltuk. A KSH adati szerint egyébként 2023 végén 5331 Porsche volt Magyarországon, de, ha azt nézzük, hogy öt évnél fiatalabból csak 1457 volt, akkor a 170 már nem is olyan alacsony arány. Márka Típus 2023 TESLA MODEL X 326 TESLA ROADSTER 3 Egy fokkal olcsóbb, és kevésbé különleges, de nem túl gyakori autó Európában a Tesla Model X, amelyből 326 található hazánkban. Tesla Roadster A kuriózum terén ezen mindenképp túlmutat, sőt a Porschéval is felveszi a versenyt az eredeti Tesla Roadster, amelyből talán 2500 darab készült, hivatalosan nem is forgalmazták Európában, mégis van nálunk belőle három. Márka Típus 2023 POLESTAR POLESTAR 2 13 Megyünk lefelé az árban, de szintén egy olyan autó jön, amit itthon hivatalosan nem kapni. Még fiatal márka a Polestar, de legalább 13 embert már nálunk is megforgott annyira, hogy vegyenek egy Polestar 2-est. Polestar 2 Márka Típus 2023 JAGUAR I-PACE 135 A Jaguar I-Pace egy érdekes eset, nagy jövőt jósoltak anno neki, de túlzottan soha nem lett sikeres. 2018-ban mutatták be, és elvileg most év végén már le is áll a gyártása, közvetlen utód nélkül szűnik meg a sógoréknál bérgyártásban készülő brit villanyautó, amelyből 135 van nálunk. Márka Típus 2023 HONDA E 87 Ha már nem túl sikeres, és pár év után elkaszált autók, akkor íme a Honda e magyar számai. Kicsit több, mint amire számítottam. Honda e, egy ismeretlen sofőr mellett. Márka Típus 2023 SMART FORTWO 508 SMART FORFOUR 261 Méretben és talán célközönségben is némileg hasonlók voltak a régi Smartok, amelyeket most egy teljesen új modellpalettával cserélnek le. Az előző modelleket még hivatalosan is árulták nálunk egyes Merci kereskedések és némelyik közösségi autómegosztó is vásárolt belőlük. Talán ezért van pár száz darabos flotta. Smart EQ fortwo Márka Típus 2023 NISSAN E-NV200 256 Már szintén nem készül és talán soha nem volt túl sikeres, de mindenképp érdekes a Nissan elektromos furgonjának, kisbuszának darabszáma, amely szintén talán meglepően sok – mármint relatíve. Ebben talán része van annak, hogy egy eléggé elhanyagolt piaci szegmenst, a 7+ üléses villanyautók piacát szolgálta ki. Nissan e-NV200 Evalia Márka Típus 2023 OPEL AMPERA-E 191 CHEVROLET BOLT EV 2 Bár a Chevrolet Bolt karrierjét Amerikában beárnyalta a nagyszabású akku visszahívás, az egyik legsikeresebb nem-Telsa a tengerentúlon. Nálunk pont akkor jelent meg Ampera-e néven, amikor a GM kivonult Európából, így nem volt sok esélye az áttörésre. Kár, mert érdekes és egészen megfizethető típus volt, a maga idejében kifejezetten nagy hatótávval. Opel Ampera-e Márka Típus 2023 2022 2021 CITROEN C-ZERO 533 477 338 PEUGEOT ION 424 384 288 MITSUBISHI I-MIEV 210 186 127 Összesen: 1 167 1 047 753 A hármasikrek néven emlegetett C-Zero/Ion/I-MIEV triónál előhalásztuk a számokat az elmúlt három évből, mert egyik olvasónkat kifejezetten érdekelte az adatsor. Íme. Citroen C-Zero Ezek az autók gyakorlatilag szinte azonosak, csak az adott márka arculatához igazították őket és együtt meglepően nagy számban vannak jelen a flottában, a teljes listán a 11. helyre jutottak volna 2023 végén, ha egy néven kerülnek forgalomba. Úgy néz ki, 2022-ben volt egy nagyobb import-dömping, utána már kevéssé nőtt a számuk. Márka Típus 2023 MERCEDES B-CLASS 181 RENAULT FLUENCE 81 FORD FOCUS 22 CITROEN SAXO 14 PEUGEOT 106 13 TOYOTA RAV4 2 CHEVROLET SPARK 2 VOLKSWAGEN CADDY 1 VOLKSWAGEN CRAFTER 1 Van pár olyan típus, amelyet a gyártójuk sorozatgyártásba küldött ugyan, de viszonylag kis szériában készültek (elektromosan) és ezek között van pár régebbi modell is. Mercedes B250e Az elektromos Mercedes B-osztályt és a Toyota RAV4-et meglepő módon a Tesla köti össze, tőlük vásárolták ugyanis a hajtásláncot a neves gyártók. Toyota RAV4 EV A Renault Fluence a Zoé mellett a Renault egyik első próbálkozása volt a villanyautó-piacon, de ha jól tudjuk, ez is csak AC töltésre volt képes és a kis akku, nagy test párosítás alacsony hatótávot eredményezett. Renault Fluence Z.E. Forrás: wikipedia. A Ford Focus Electric sem váltotta meg a világot, de talán nem annyira különleges, mint a két PSA autó a listán, a Saxo és a 106 elektromos változata. Márka Típus 2023 NIO ET7 7 NIO ES8 5 NIO EL7 1 A Nio egy feltörekvő kínai prémium márka, amely hivatalosan nincs jelen nálunk. Ám a Polestarthoz hasonlóan úgy tűnik pár feltétlen hívet már szerzett magának idehaza, akik rendes szervizháttér nélkül is bevállalták a kocsikat. NIO ET7 Márka Típus 2023 BYD E6 8 A BYD e6 még jóval azelőtt, 2009-ben született, hogy a kínai cég a trónra tört az autógyártásban, és amennyire tudjuk, Kínán kívül csak pár kiemelt amerikai és európai város használta taxiként. A 2021 előtti első generációnál a villámtöltés hiánya itt is problémássá teheti a városon kívüli használatot. BYD e6 Márka Típus 2023 BOLLORÉ BLUECAR 50 Szintén taxinak használták, de csak hazájában, Franciaországban a Bolloré Bluecart. Ezt a típust szokás szilárdtest-akkusnak nevezni, de ez egy eléggé elhibázott konstrukció, amely folyamatos magas hőmérsékletet igényel a működéshez. A hasonló akkuval készülő korábbi Mercedes Citaro buszokhoz hasonlóan tűzesetek árnyékolták be a típus történetét. BlueCar. Fotó: Blue Solutions Márka Típus 2023 CITROEN AX 2 GEELY V216 2 MIA 2 PULI 2 ZHIDOU D2S 2 CITROEN C1 1 CMC BUS 1 DAIHATSU CUORE 1 FIAT TIPO 1 GENESIS G80 1 GENESIS GV60 1 JAC IEV7S 1 KEWET EL-JET 1 RENAULT CLIO 1 SUZUKI SPLASH 1 TOGG T10X 1 TRABANT 601 1 VOLKSWAGEN 1300 1 Végül a felsorolás végére hagytuk azokat az autókat, amelyek tényleg ritkák, egyediek, különlegesek, lehet csak saját átépítések. Az 1-2 darabos mezőnyben ott vannak olyan érdekességek, mint a Citroën AX, vagy C1 elektromos hajtással, de van itt Fiat Tipo, Renault Clio és elektromos VW Bogár (1300) is. Puli 2E A listán szerepel két Genesys modell, amelyek bizonyos régiókban a Hyundai-Kia harmadik, különálló márkájaként kerülnek forgalomba, de van itt török Togg és egy Suzuki Splash is villanyosan. A lista sztárjai azonban minden bizonnyal a magyar Puli és a Trabant 601 elektromos átépítése. Így nyomta le a BMW az összes többi villanyautó-gyártót Magyarországon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!