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 A BYD már nagyban készül a szegedi gyár indítására. Most, az európai kiegyenlítő vámok idején különösen fontos lehet a startpisztoly mielőbbi eldördülése. Egy külföldi interjúban konkrét dátum is szerepelt. Piros fehér zöld, zöld fehér piros A BYD egyre gyakrabban beszél készülő magyar, illetve török gyárairól, amelyek jelentősen megkönnyíthetik majd az európai értékesítési célok elérését. Az új üzemekhez európai beszállítói láncot is ki akarnak építeni, ezért különleges szakértőként felvették azt az Alfredo Altavillát, aki korábban a Fiat Chrysler európai igazgatója volt. Altavilla nem is rejti véka alá, hogy olasz beszállítókkal fognak tárgyalni a következő hetekben. Mint az Automotive News Europe híre szerint elmondta, ezek a cégek német prémiumokkal is kapcsolatban állnak, így megfelelnek a BYD minőségi követelményeinek, ráadásul a Stellantis csökkenő eladásai miatt most felesleges kapacitásokkal is rendelkeznek. A BYD hazájában az alkatrészek 70 százalékát házon belül gyártja, de Európában eleinte nem lesznek ehhez megfelelő saját kapacitásai. Így február 20-21 között 300 olasz beszállítóval fognak találkozni Torinóban – ezek az új magyar és török üzemet láthatják majd el. A szegedi gyár a szakember szerint már októberben megkezdheti a termelést, míg a török üzem 2026 márciusában indulhat el. A legfrissebb tervek szerint Magyarországon négy modell készül majd: A Dolphin és az Atto 3 kezdi majd a sort, de nem sokkal később a nemrég bemutatott Atto 2 és az áprilisban érkező olcsó kisautó, a Seagull/Dolphin Mini is Szegeden készül majd az európai piacra. A BYD a szállítási költségek mellett jelenleg 30 százalék körüli vámot fizet importált autóira, így a helyi gyártás sokat csökkenthet a költségeken. Hamarosan szuperolcsó BYD érkezik Európába Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!