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
auto

Két Tesla is duplázott a magyar villanyautó-flottában

elektromos autó piac
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

Tavaly novemberben áttekintettük az elmúlt három év statisztikáit, hogy megválaszoljuk a kérdést, mely tisztán elektromos modellből fut a legtöbb a hazai utakon.

Most befutottak a 2024 végi adatok is.

Ezekkel a típusokkal járunk

Oldalunkon havonta közreadjuk a magyar újautó-piac számait, de legalább ilyen fontos a teljes flotta alakulása, amelyben már benne vannak a használtan importált autók is.

Ezért ismét elkértük a Datahouse-tól a hazai elektromos flotta adatait, csak most 2024 végéről, hogy megoszthassuk, mely típusokkal járunk mi magyarok. Vajon eltér ez az újautó-piac sztárjainak listájától?

# Márka Típus Darabszám
2024.12.31
Változás
1 NISSAN LEAF 6765 19%
2 BMW I3 6408 29%
3 TESLA MODEL 3 5051 96%
4 TESLA MODEL Y 3195 102%
5 RENAULT ZOE 3036 20%
6 HYUNDAI KONA 2361 88%
7 KIA NIRO 2183 24%
8 VOLKSWAGEN GOLF 2098 19%
9 HYUNDAI IONIQ 1999 30%
10 VOLKSWAGEN UP! 1720 8%
11 DACIA SPRING 1532 49%
12 TESLA MODEL S 1277 31%
13 VOLKSWAGEN ID.3 1249 57%
14 FIAT 500 872 23%
15 SKODA ENYAQ 772 41%
16 VOLVO EX30 664
17 BMW IX3 663 49%
18 BYD ATTO 3 647
19 SMART FORTWO 616 21%
20 MINI COOPER 590 45%
21 MAZDA MX-30 586 20%
22 CITROEN C-ZERO 582 9%
23 BMW IX 576 36%
24 HYUNDAI IONIQ 5 554 61%
25 VOLKSWAGEN ID.4 549 55%
26 KIA SOUL EV 534 20%
27 BMW I4 518 60%
28 PEUGEOT ION 467 10%
29 AUDI Q8 E-TRON 458 104%
30 MERCEDES EQA 449 66%
31 TESLA MODEL X 443 36%
32 FORD MUSTANG 419 45%
33 AUDI Q4 399 51%
34 MERCEDES EQE 398 113%
35 KIA EV6 383 26%
36 BYD SEAL 356
37 BYD DOLPHIN 318
38 SKODA CITIGO 313 10%
39 OPEL AMPERA 308 61%
40 SMART FORFOUR 303 16%
41 MERCEDES EQC 299 30%
42 VOLVO XC40 298 28%
43 NISSAN E-NV200 281 10%
44 CUPRA BORN 268 141%
45 PEUGEOT 2008 259 9%
46 BMW IX1 254 92%
47 JAGUAR I-PACE 252 87%
48 PORSCHE TAYCAN 252 48%
49 OPEL MOKKA 249 54%
50 MERCEDES EQS 248 37%
Egyéb: 4.983
Összesen: 60.184 44%

A teljes lista 193 típusból áll, de húznunk kellett valami észszerű határt, úgyhogy a Top 50-et mutatjuk meg, ez amúgy is lefedi a teljes flotta 92 százalékát.

Az állomány hatalmas növekedése ellenére az a furcsa helyzet állt elő, hogy az első három típus sorrendje nem változott.

Továbbra is a Nissan LEAF, a BMW i3 és a Tesla Model 3 vannak a dobogón.

A BMW kisautójának számait már tavaly is csak a használt import növelhette, hiszen a gyártás már 2022-ben leállt. 2024-ben a Nissan LEAF is hasonló sorsra jutott, bár ebben az 1000 darabos növekedésben azért még benne van az utolsó példányok nyomott áron történő villámgyors kiszórása is. Ennek fényében a kis BMW 29 százalékos növekedése különösen lenyűgöző

az összes valaha gyártott i3 2,5 százaléka hazánkban van.

A Model 3 már más tészta, hiszen tavaly az elektromos újautó-piac második legnépszerűbb típusa volt, de a 800 vadiúj hármas mellé érkezett még közel 1700 használt is, így a modell megduplázta darabszámát a magyar utakon. Hogy ez a 2500 darabos növekedés mekkora, azt jól mutatja, hogy ha korábban egyetlen Model 3 sem lett volna az országban, ezzel a tavalyi növekménnyel akkor is a hatodik helyre jutott volna a típus.

Vajon a Model 3 2025-ben az élre tud lépni, vagy elpártolnak a vásárlók az amerikai márkától?

Hasonlóan impresszív, 102 százalékos volt a Model Y növekedése is. A típus közel 3200 darabbal a negyedik legnépszerűbb villanyautó a magyar flottában. A növekmény kb. kétharmada új autó, harmada használt import volt.

Bár a Renault Zoe visszaesett az ötödik helyre, a 20 százalékos bővülés nem rossz annak fényében, hogy az újautó-piacon tavaly mindössze egyetlen példány fogyott belőle.

A listáról szemezgettünk még pár érdekességet a Top 5-ön kívülről.

  • 100 százalék feletti növekedést mutatott a Mercedes-Benz EQE és az Audi Q8 E-tron is, amelyek árukhoz képest szép, 400 körüli darabszámmal vannak jelen a flottában.
  • A Cupra Born és az MG4 még ennél is nagyobbat, 141, illetve 135 százalékot nőttek – utóbbi 52. volt.
  • A teljes listán érdekesség még, hogy a Nissan Ariya és a Renault Mégane e-tech unokatestvér modellek holtversenyben 110-110 darabbal vannak jelen az országban.
  • Az i-MiEV, C-Zero, Ion hármasikrek növekedése megtorpant, 9 százalékra csökkent az ütem, most már 1273 van belőlük.
  • A különlegesen drága modelleknél a Taycan flotta majdnem 50 százalékkal 252 darabra emelkedett és megvan ez első Rolls-Royce Spectre, illetve az első Lucid Air is az országban.

Édes (kis)teher

A személyautók mellett most kaptunk adatokat a kisteherszállítókról is, így már azt is tudjuk, ezek közül melyikből mennyi fut az utakon.

# Márka Típus Darabszám
2024.12.31
1 NISSAN E-NV200 715
2 FORD TRANSIT 386
3 MERCEDES SPRINTER 367
4 RENAULT KANGOO EXPRESS 314
5 MERCEDES VITO 234
6 VOLKSWAGEN CRAFTER 218
7 OPEL VIVARO 187
8 DACIA SPRING 179
9 CITROEN BERLINGO 124
10 PEUGEOT PARTNER 124
11 TOYOTA PROACE CITY 122
12 BYD ETP3 119
13 MERCEDES CITAN 116
14 MAXUS EV80 112
15 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 101
16 OPEL COMBO 97
17 CENNTRO LOGISTAR 100 92
18 PEUGEOT EXPERT 86
19 NISSAN TOWNSTAR 80
20 CITROEN JUMPY 57
21 RENAULT KANGOO VAN 57
22 CENNTRO LOGISTAR 200 53
23 GOUPIL G4 45
24 PEUGEOT ION 30
25 TOYOTA PROACE 29
26 BLUECAR BLUECAR 27
27 RENAULT ZOE 20
28 STREETSCOOTER WORK 18
29 FIAT DUCATO 17
30 CENNTRO LOGISTAR 260 17
Egyéb: 190
Összesen: 4333

Ez a lista valószínűleg meglehetősen rétegigényeket elégít ki, így most nagyon nagy mélységekbe nem mennénk, főleg, hogy nincsenek korábbi adataink sem, de azért a Top 30-at itt is megmutatjuk.

Összességében tavaly év végén 4333 tisztán elektromos kisáruszállító volt hazánkban és talán a Ford Transit második és a Mercedes Sprinter harmadik helyén nem lepődik meg senki.

Az viszont már izgalmasabb, hogy az első helyezett ezen a listán is egy Nissan, mégpedig a már szintén kifutott e-NV200, amelyből majdnem annyi van hazánkban, mint elektromos Transitból és Sprinterből együtt.

Ezek voltak tehát a típusok, de egy következő írásban megnézzük a márkák és csoportok rangsorát is, ahogy egy teljes cikket szentelünk majd a használat autóknak is.

Soha nem találtad volna ki, melyik márkából van a legtöbb elektromos Magyarországon

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.