PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
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
A Villanyautósok.hu szerkesztősége a héten a sanghaji autókiállítás helyszínén van és folyamatosan beszámol a frissen bejelentett újdonságokról, érdekességekről. Kövesd híradásainkat!

Tavaly még csak tanulmányként mutatták be, most viszont már a sorozatgyártásba készülő változata debütált a Sanghaji Autószalonon annak az Audinak, amely a négykarikás embléma nélkül érkezik a kereskedésekbe Kínában. Megnéztük közelről az AUDI E5 Sportback névre keresztelt villanyautót, ami életet lehelhet a német prémium márka kínai eladásaiba.

Érdemes talán egy gyors magyarázattal indítani, ugyanis könnyű elveszteni a fonalat a márkanevek helyesírásában: mi a különbség az Audi és AUDI között? Az Audi az ingolstadti székhelyű autógyártó vállalat, a Volkswagen Csoport tagja, amely a kínai SAIC autógyártó csoporttal együttműködve megalapította az AUDI nevű új márkát – e márka termékeinek karosszériáján már csak ezt a négy betűt találjuk a négy karika helyén. A két cég közösen kifejlesztette az úgynevezett Advanced Digitized Platform architektúrát, amely az E5 Sportback, és más intelligens, összekapcsolt modellek alapjául szolgál majd a későbbiekben.

A 4870 mm hosszú, 1990 mm széles, 1460 mm magas, és 2950 mm tengelytávú AUDI E5 Sportback újraértelmezi az Audi formai örökségét, ötvözve a sportos arányokat, karakteres kerékjáratokat és markáns első és hátsó dizájnt a letisztult eleganciával és a kínai ízlésre tett finom utalásokkal. A tervezők igyekeztek radikális stílusjegyeket is felvonultatni, s a futurisztikus hűtőmaszk, a markáns vállvonalak és a világító logókkal kiegészített digitális fényhurok garantáltan vonzani fogja a tekinteteket az utcán. A jármű különleges dizájneleme az AUDI Light Frame, melynek aktiválásakor több mint 1000 különálló fényelem háromszög alakú fényforrássá alakul.

A műszerfal központi eleme a görbített panorámakijelző, amelyet a vezető és az utas közösen használhat. A 27 hüvelykes, 4K-s oszloptól oszlopig érő kijelző testreszabható képernyőelrendezést kínál. Az autóban az AUDI OS operációs rendszer fut, aminek alapját a nagy teljesítményű Qualcomm Snapdragon 8295 autós chip adja – ez másodpercenként akár 30 milliárd műveletre is képes. A középkonzol nyitott tárolóhelyet biztosít két telefonnak, 50 wattos vezeték nélküli töltéssel és aktív hűtéssel. A stílusos ülésekbe beépített fejtámla-hangszórók is kerültek.

A csomagtér kapcsán sajnos beigazolódott az a félelmünk, hogy az AUDI átveszi a platformtársainak furcsaságát: a kocsi szélességéhez képest viszonylag szűk nyílást látunk a rendkívül széles vállak miatt. Ugyanezt tapasztaltuk a SAIC alá tartozó IM Motors L6 és LS6 modelljénél.

Az AUDI 360 Assisted Driving vezetéstámogató rendszer biztonságos működését összesen 29 érzékelőegység segíti, ezek között található: egy LiDAR, három milliméteres hullámhosszúságú radar, tizenkét ultrahangos szenzor, tizenegy kamera, valamint több multimodális érzékelőegység is.

Az AUDI E5 Sportback négy teljesen elektromos változatban érhető el: hátsókerék- vagy quattro összkerékhajtással, 220, 300, 425 vagy 579 kilowattos teljesítményszinteken. Nulláról 100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt fel tud gyorsulni a modell. A 100 kWh kapacitású akkumulátorral akár 770 km-es távolságot is el tud menni az autó egy feltöltéssel. Az ultragyors, 800 voltos töltésnek köszönhetően akár 10 perc alatt 370 km-re elegendő energiát képes felvenni.

A modell piaci bevezetésére idén nyáron kerül sor Kínában, majd pedig 2026-ban és 2027-ben is egy-egy új tisztán elektromos modellel bővül az AUDI portfóliója.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.