PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L3NoZWxsLXJlY2hhcmdlLW11bHQtam92by0xMzAweDYwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNraW1wL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7b3JkPVt0aW1lc3RhbXBdO2RjX2xhdD07ZGNfcmRpZD07dGFnX2Zvcl9jaGlsZF9kaXJlY3RlZCBfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPT9odHRwczovL3Rwcy5kb3VibGV2ZXJpZnkuY29tL3Zpc2l0LmpwZz90YWd0eXBlPWRpc3BsYXkmY3R4PTMxODAxNDIzJmNtcD0zMzYyMjA4MCZzaWQ9MTAxNjk1OTUmcGxjPTQyMTMyMTE4NSZhZHZpZD0xMzkxOTQzMiZhZHNydj0xJmdkcHI9JHtHRFBSfSZnZHByX2NvbnNlbnQ9JHtHRFBSX0NPTlNFTlRfMTI2fSIgd2lkdGg9IjEiIGhlaWdodD0iMSIgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6bm9uZTsiIGFsdD0iIj4= A Villanyautósok.hu szerkesztősége a múlt héten a sanghaji autókiállítás helyszínén volt és a héten folytatja az ott gyűjtött információk, képek és videók feldolgozását az újdonságokról, érdekességekről. Kövesd híradásainkat! A Sanghaji Autószalonon tettünk egy rövid megállót a Bosch pavilonjánál, ahol az ötméteres batár SUV-k fotózgatása után olyan érzés volt eltölteni egy kis időt, mintha egy miniatűr világba csöppentünk volna. Az itt kiállított fejlesztések ugyanis méretre aprók, ám nélkülük nem léteznének a modern autók vezetéstámogató rendszerei. A Bosch a szoftverközpontú autókhoz készített új portfóliójában egy rugalmas moduláris rendszert kínál a vezetéstámogató funkciókhoz. Az ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) család lehetővé teszi a gyártók számára világszerte, hogy gyorsabban és költséghatékonyabban juttassák el ezeket a funkciókat a tömeggyártásba. A Bosch már több mint fél tucat új ügyfelet szerzett Kínában az ADAS családhoz a közép- és prémium szegmensekben, többek között a BAIC, Dongfeng és Jetour márkákkal is megállapodást kötött. Bosch ADAS A Bosch ADAS család három előre konfigurált változatot kínál, amelyek gyorsan integrálhatók a sorozatgyártású járművekbe. Ám a modulok rugalmasan kombinálhatók is, így a gyártók szabadabb teret kapnak a vezetéstámogató rendszerek személyre szabott integrálásához. A Bosch innovatív fejlesztései közé tartozik az új brake-by-wire rendszer, amelyre nemrég kapta meg első megrendelését a vállalat Kínából. Ez a forradalmi fékrendszer a hagyományos mechanikai kapcsolatot a fékpedál és a fékrendszer között teljesen elektromos jelátviteli vonalakkal helyettesíti, amelyek továbbítják a vezető fékezési parancsát. Ugyanezen az elven működik a steer-by-wire technológia is, amiben a kormányoszlop és a kormányrendszer között helyettesítik elektromos kábelek a mechanikai kapcsolatot. A Bosch Huayu Steering Systems közös vállalkozás három helyi gyártót már megnyert az új steer-by-wire rendszerhez, és a gyártás 2025 negyedik negyedévében kezdődik. Bosch steer-by-wire A steer-by-wire egyre népszerűbb megoldás az autógyártók körében, nemrég a Mercedes-Benz is bejelentette, hogy integrálni fogja e technológiát. A Merci is bevezeti a vezetékes kormányzást És persze a villanyautós forradalomnak elengedhetetlen összetevői a szilícium-karbid chipek, amelyeket szintén bemutatott a Bosch. Az úgynevezett „ostyák” (wafer) olyan félvezető alapanyagok, amelyeket az elektronikai áramkörök és rendszerek gyártásához használnak, a Bosch esetében pedig különösen az elektromos járművek akkumulátoraival és energiaátviteli rendszereivel kapcsolatos alkalmazásokban játszanak fontos szerepet. Bosch szilícium ostyák A szilícium ostyák segítségével a Bosch hatékonyan tudja fejleszteni a járművek villamos rendszereit, például az elektromos hajtásláncokat, illetve az energiaátalakító rendszereket, amelyek az elektromos járművek töltésére és energiafelhasználására szolgálnak. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!