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
auto

Az autóvásárlás nem gazdasági kérdés, így nem is biztos, hogy érdemes megtérülési modelleket számítani. Azt a pozitív hatást, amit a környezetre gyakorlunk a tisztább közlekedéssel, úgysem lehet beárazni. Dr. Halász Zsolt Budapesttől távol él családjával, és annak ellenére csak otthon tölti az autóját, hogy saját vállalkozása is üzemeltet elektromos autó töltőket.

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

Mióta jársz villanyautóval? Miért döntöttél úgy, hogy elektromos autóra váltasz?

3 hónapja. Nem menőségből, divatból vettem, hanem „filozófia”. Megtehetem, de kötelesség is a helyzetem: hiszem, hogy ez a jövő, illetve mit tehetek (még) a világért, hogy jobb legyen?
A villanyautó csak kis szelete idealizmusomnak: én magam fogorvos-implantológus vagyok, de egy kis hotelt, az Apponyi Kiskastélyt – ahol élünk is, – vezet feleségem biokerttel, napelemmel, hőcserélővel (gázt be sem vezettük). Éttermünkben házi-, organikus- és bioalapanyagok mellett – szerelmeim, – 4db benzinfaló csillogó veteránautó. Biovegyszereket használunk, természetes és természetközeli az életünk, a hotelünk.
7 szobánkhoz, vendégeinknek pillanatnyilag 2 db 22KW-os autótöltő van, de már építés alatt van még 3 db Tesla töltő is. Szekszárdi fogpótlási-implantológiai klinikám parkolójában pedig 2 héten belül beüzemeljük a 2 db 22KW-os töltőt.

Ha nap mint nap látják környezetemben az elektromos autómat, megtapasztalható realitássá, vággyá válik többeknek. Porszemnyi hatásom lehet közvetve a világra, környezetünkre, a szennyező olajiparra, közel-keleti konfliktusokra, olajdiktatúrákra.
Sokat autózom, havi 5-10-szer tankoltam dízelemmel: a benzinkúton mindig belegondoltam és kirázott a hideg: havi akár 400 liter üzemanyagot eregetek levegőbe…és milyen sokan tesszük ezt! De imádom az elektromos autózás szabadságát: saját tiszta, megtermelt áramommal járok; senki sem lopja el a benzin árába épített, – tehát fölöslegesen befizetett – adómat.

Mi volt az a pont, amikor rájöttél, hogy ez a jövő?

Előtte is sejtettem, de a hétköznapi használatban jöttem rá kényelmére. Sűrű, kompromisszum mentes életformám, utazási szokásaim miatt a létező legnagyobb hatótávolságú Tesla 100D jöhetett szóba.

Mi jellemző a mindennapi közlekedésedre? Hány km-t mégy egy nap általában?

Csak otthon töltöm autómat, viszont hosszabb utakra 90-100%-os töltöttséggel indulok, így az általam Magyarországon bejárt útvonalaimra elegendő a 450-500km hatótáv (spórolósan 530). Nem kell benzinkútra bemennem, nem töltök útközben, nem kell keresnem töltőt, vagy várnom töltőknél. Naponta minimum 40km-t autózom, de heti 1-2 alkalommal 300-450km-es köröket kell mennem: Szekszárd-Bp-Tatabánya/Balaton-Szekszárd egy jellemző köröm. Vagy Szekszárd-Szeged-Bp-Szekszárd egy másik. Picit másképp kell csak gondolkoznom az utazásaim tervezéséről, a minél ritkább és lassabb otthoni töltések miatt (mert az jobb az akksinak),így a benzinesnél is kényelmesebb és kompromisszum mentes!

A hétvégi, családi programokat is meg tudjátok oldani villanyautóval?

Külföldre még nem kellett mennem vele. Mivel a töltésre sajnálom a külön időt, én csak olyan helyekre mennék vele, ahol van töltő, hogy pihenésem (esetleg ügyintézés) alatt tölthessek.

Milyen autót használsz? Miért erre a típusra esett a választásod?

Tesla S 100D. A hatótáv miatt. Feleségem autója hibrid.

Hol és mikor töltöd leggyakrabban a villanyautód? Tudod-e otthon tölteni az autód?

Bár van 2db 22KW-os töltő hotelünk parkolójában, a 3 hó, 6.500 km alatt egyszer sem használtam, hanem garázsban 3 fázisról éjjel töltöttem mindig.

A vásárlás előtt készítettél-e gazdaságossági/megterülési számítást, mi volt annak az eredménye, s az mennyire igazolódott be a valóságban?

Egy Tesla nem gazdaságosságról szól. Ha annyira fontos lenne, akkor az ingyenes töltőkre „hajtanék”… persze élvezem és örülök az alacsony költségeknek, hogy cégautó-adó mentes.

Ha egy dolgot kellene kiemelni a villanyautózással kapcsolatban, akkor mi lenne az?

Nagyon tetszik a mobilitás (szerviz, support, autóipar és szolgáltatás) újszerű, forradalmi szemlélete. Jónak és jószándékúnak tartom Musk vízióját a világról, jövőről, üzletfilozófiáról, morálról… én így tudom támogatni ebben.

A következő autód is elektromos lesz?

Csakis.

További személyes történetek

Villanyautósok

Összehasonlítás