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
auto
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

Lehet, hogy elsőre túlzónak tűnik a címben használt „legfontosabb” jelző, de semmi esetre sem céltalan. A hétvégén beüzemelt és mától használható töltő ugyanis az M5-ös autópálya mentén biztosítja az ország észak-déli bejárhatóságát, elektromobilitás szempontjából is összekötve az Alföld déli megyéit a fővárossal. Az új töltőt ugyanis Kecskeméten, a Four Points by Sheraton szálloda előtti parkolóban avatták fel, ami nagyjából félúton (vagyis 110 km-en belül) található Szeged, Hódmezővásárhely, Orosháza és Békéscsaba, illetve Budapest között, de a három szabványt támogató DBT töltő segítségével akár Bajáról is el lehet végre jutni a fővárosba.

(fotó: Lázity György)

De nem csak azért ez a legfontosabb töltő ma az országban, mert egy óriási térséget kapcsol be a villanyautózás vérkeringésébe, hanem mert olyan autók számára is lehetővé teszi Budapest és környékének elhagyását, amelyekkel eddig az ország keleti és dél-keleti megyéibe igazi kalandtúra volt eljutni. Az Alföld eddigi legfontosabb töltője, a szolnoki villámtöltő ugyanis csak CHAdeMO rendszerű autók (Nissanok, Kiak, adapterrel Teslák, stb.)  számára biztosít töltési lehetőséget, ami a CCS csatlakozóval szerelt BMW-k,  Volkswagenek és Hyundai-ok számára semmilyen értékkel sem bír. A most átadott töltőn azonban már az említett CCS szabványú autók is gyorsan utántölthetők.

(fotó: Lázity György)

A töltő a portán elkérhető kártyával indítható, használata egyelőre ingyenes, de a parkolásért fizetni kell. A parkoló használati díja az időtartamtól függetlenül 1500 Ft/alkalom. A szálloda vendégeinek a parkolás és a töltés is ingyenes. Az 50 kW-os DC ágon lévő CHAdeMO és CCS csatlakozó egyszerre persze nem használható (mint ahogy máshol sem), de a DC töltéssel egyidőben a Type2 csatlakozón 43 kW-os AC töltés vételezhető. A szálloda, és így a töltő az M5-ös autópálya Kecskemét-nyugat lehajtójától mindössze 2 km-re található. A beruházás a szálloda és az MVM Partner Zrt. közös beruházásaként jött létre.

(fotó: Lázity György)

Gál József alpolgármester úr a villanyautósok kérdésére elmondta, hogy a város a közeljövőben kezdi meg a tervezett 8, egyenként, 2×22 kW-os AC töltő telepítési munkáit. Első körben a már ismertetett helyszíneken 4, második körben jövő év végéig további 4 ütemezésben.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.
Összehasonlítás