auto

A Subaru európai értékesítéséért felelős menedzsere, David Dello Stritto szerint a márka jelképévé vált 2,5 literes turbó boxermotor „a jövőben egyszerűen nem létezhet”. Ez nem azt jelenti, hogy véget ér az észbontó erejéről híres Impreza WRX STI versenykarrierje, a japán gyártó ugyanis továbbra is folytatni szeretné a szórakoztató autózás területén nyújtott munkáját, csak ezentúl egy kevésbé szennyező, a CO2-kibocsátás szabályainak megfelelő módon. Ebből fakadóan a következő Imprezát már nem a jó öreg benzinmotor, hanem plug-in hibrid meghajtás fogja mozgatni.

Az autó, amit mindenki felismer: Subaru WRX STI 2015, Forrás: Motor Trend

Persze a villanymotor beszerelése számos új lehetőség felé nyit ajtót, mint például a hátsó kerekek elektromos vezérlése, illetve akár a benzines boxermotor is megtartható a hibrid meghajtás részeként. Továbbá Dello Stritto hivatalosan nem is erősítette meg az elektromos WRX hírét, csupán diplomatikusan megfogalmazva utalt rá, hogy a vállalat a globális piaci folyamatoknak megfelelően fog tevékenykedni, ami, mint tudjuk, erősen az elektromos közlekedés felé halad.

Az azonban biztos, hogy a jövőben a piacra kerül egy új Subaru Impreza WRX STI, és valószínűsíthető, hogy a kialakítása a Tokyo Motor Show-n bemutatott Viziv Performance koncepció alapján fog készülni. Addig is, 2019-ben megjelenik a japán gyártó legelső plug-in hibrid modellje, két évvel később pedig egy teljesen elektromos autóra számíthatunk a Subarutól.

Subaru Viziv Performance koncepció

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.