Az elmúlt hónapokban több európai és ázsiai település, köztük London, Párizs, Oslo, Oxford, és számos kínai nagyváros kidolgozta a terveit a hagyományos meghajtású gépkocsik betiltását illetően. A benyújtott törvényjavaslatok sokban különböznek egymástól: némelyik igen hamar, már a 2020-as évekre szorgalmazná az elektromos közlekedést, míg más döntéshozók több időt, akár évtizedeket is hagynának a benzines autóknak. A szigorítások mértéke is változó: valahol csak az eladást tiltanák be, valahol a használatot is, s abban sincs egyetértés, hogy a plug-in hibridekkel mi legyen. Az viszont mindegyik tervezetben közös, hogy a hagyományos autókat nem látják szívesen. 1000 regisztrált járműre jutó elektromos autók száma az Egyesült Államokban, Forrás: InsideEVs Az elektromos közlekedésre átállók sorába most Kalifornia is becsatlakozna egy helyi képviselő kezdeményezésének köszönhetően, aki nagyjából egy hónap múlva tervezi benyújtani javaslatát, melynek elfogadása esetén kizárólag a tisztán működő, teljesen elektromos és üzemanyagcellás autókat lehet majd regisztrálni az államban 2040-től. Mivel Kalifornia az Egyesült Államok legnagyobb elektromos autó piacát tudhatja magáénak, a villamos meghajtású közlekedésre való átállás nem jelentene elviselhetetlen változást a helyiek életében, éppen ezért a 2040-es határidő túlságosan távolinak is tűnik. Mindenesetre az új törvény jelentős mértékben csökkentené a közlekedésből származó üvegházhatású gázok kibocsátását, amely hozzásegítené Kaliforniát ahhoz a célkitűzéséhez, miszerint 2050-re 80%-kal csökkenti kibocsátását 1990-hez képest. Arról nem is beszélve persze, hogy a már amúgy is a villanyautózás fellegvárainak számító Los Angelesben, San Franciscoban, és más kaliforniai nagyvárosokban még tovább növekedne a villanyautók részesedése. Töltősűrűség az Egyesült Államokban, Forrás: colleenfarrell.com Hasonló tervek egyébként már korábban is felmerültek a kaliforniai politikusokban, élükön Jerry Brown-nal, az állam kormányzójával, aki már többször is utalt a belső égésű motoroktól való megszabadulás szükségességére. Mindez akkoriban történt, mikor Kína is elkezdte tervezni a benzinmotorok kivégzését, ami a kormányzót is megszólalásra késztette: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 „Mi miért nem csináltunk eddig semmit? Kína miért tudja megtenni, és Kalifornia miért nem?” 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!